וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רזי ברקאי זכה בפרס שדרן הרדיו המצטיין

ענת קם

7.9.2008 / 21:00

עוד זכו בפרסים בטקס פתיחת כנס הרדיו: תכניותיהם של גבי גזית, דידי הררי ומנחם טוקר וגם ריגעי קסם של קול ישראל

פרסי הרדיו הוענקו הערב בפתיחת כנס הרדיו השני בחיפה. הזוכים נבחרו על ידי חבר השופטים בראשותו של השופט בדימוס שלי טימן, וחברי הוועדה ד"ר מרדכי נאור, עידית בן יאיר, סמדר שילוני ויוסי גיספן.

פרס השדרן המצטיין על שם שוש עטרי ניתן השנה לשדרן גלי צה"ל רזי ברקאי. ברקאי, זוכה פרס סוקולוב לשנת 2002, החל את עבודתו העיתונאית בקול ישראל בשנת 1971 ככתב, עורך ומגיש, בשנת 1993 הוא עבר לגלי צה"ל, שם הוא מגיש את תכנית האקטואליה "מה בוער". לדברי השופטים, תכנית זו קובעת סדר יום תקשורתי, פוליטי וציבורי.

את פרס התגלית לדור הבא קיבלה שדרנית גלגלצ הדר מרקס, שהגישה תכניות שונות בגלי צה"ל ובגלגלצ וכיום מגישה את תכנית המוזיקה "סינגלס". על פי השופטים, למרקס מגוון רחב של הבעות ויכולות משחק קולי יוצאות דופן והיא נחשבת קריינית מאוד ורסטילית ולקריינית הדגל של גלגלצ.

את פרס מפעל החיים קיבל השדרן הוותיק שמוליק רוזן, המזוהה בעיקר עם חידוני הרדיו ובראשם התכנית "קפד ראשו". רוזן, 82, החל את עבודתו ברדיו ב"קול ירושלים המנדטורי" וערך תכניות תרבות בתחנה. לאחר מכן הוא הצטרף לצוות ההקמה של "גלי-צה"ל" והיה אחד השדרים הראשונים בה. בשנת 1950 חזר לקול ישראל, ערך והשתתף בתוכניות ובתסכיתים רבים.

תכניות מצטיינות

תכנית ה- Talk Radio הזוכה היא תכניתו של גבי גזית המשודרת בתחנה האזורית "רדיו ללא הפסקה" מאז מאי 2007. בנימוקיהם לקביעת הזוכה כתבו השופטים: " גזית, נחשב לעיתונאי לוחמני וציני, בעל תודעה אזרחית וצרכנית גבוהה, חושף ומגביר מודעות למען העוולות בחברה, ומביא לשינוי בסדר היום".

תכנית השידור המצטיינת היא התכנית "דידי לוקאלי" של דידי הררי המשודרת גם היא ב "רדיו ללא הפסקה" מזה 12 שנה ובסינדיקציה גם לשש תחנות נוספות. בנימוקיהם כתבו השופטים: "הררי מגיש מיומן המקפיד על רהיטות השפה ובמקביל פותח בתוכניתו צוהר לסלנג השגור בפי הצעירים. לתוכנית אופי רב תרבותי הממזג סגנונות מוסיקליים שונים בתוך מסגרת אחת משותפת המשקפת את המרקם הישראלי. כמו כן, חרטה התוכנית על דגלה לקדם אמנים צעירים בראשית דרכם".

תוכנית המוסיקה מצטיינת היא רגעי קסם של רשת ב' של קול ישראל. התוכנית מציינת השנה 20 שנה להיווסדה, בעריכתה של עליזה דיסטניק. מדי יום משדרת התוכנית ברשת ב' של קול ישראל, ופזמונים לועזיים מהרפרטואר האמריקאי, הספרדי, הצרפתי, האיטלקי והרוסי של שנות החמישים והששים. התוכנית שומרת במשך השנים על אחוזי האזנה גבוהים וזוכה לקהל מעריצים נאמן.

תוכנית הבידור מצטיינת היא תכנית המוזיקה החסידית של מנחם טוקר המשודרת במוצאי שבת ברדיו ירושלים. התוכנית, שיועדה במקור לקהל המאזינים החרדי בירושלים, זכתה במהרה לקהל מאזינים רחב, חרדי וחילוני. טוקר שידר בעברו ברדיו מורשת, רדיו קול חי וערוץ 7. תוכנית זו נבחרה בשל תרומתה לגישור בין החרדים לחילונים בירושלים באמצעות ההומור המוצלח של טוקר.

רדיו דרום ורדיו תל אביב תורמים לקהילה

תחנת רדיו תל אביב זכתה בפרס התחנה המצטיינת בקטגוריית התרומה לקהילה. התחנה זכתה בפרס בעקבות פרוייקט "לא רק רדיו" שקיים מזה עשר שנים ובמסגרתו תורם רדיו תל אביב זמן אויר עבור עמותות וגופים הנמצאים בקשיים כלכליים וידם אינם משגת לפרסם עצמם בכלי התקשורת. מתחילת השנה תרם רדיו תל אביב מעל 700 דקות פרסום למען הקהילה במסגרת הפרויקט וכן תרם הוצאות הפקה וקריינות.

תחנת רדיו דרום זכתה בציון לשבח על פעילותה למען תושבי הדרום. מנימוקי השופטים: בשנה האחרונה עמדו תושבי הדרום בפני מתקפת טילים חסרת תקדים מרצועת עזה. בתקופה קשה זו עמדה לצד התושבים תחנת השידור רדיו דרום, אשר ניהלה גל פתוח בזמני התקפה, שידרה מהשטח, והייתה קשובה לצרכי מאזיניה. על כל אלה מצאה לנכון הוועדה להעניק לתחנה אות הוקרה.

בנוסף, הוענקו הערב תעודות הוקרה לקול ישראל, גלגלצ והרדיו החינוכי. קול ישראל זכתה בתעודה בעקבות סדרת התוכניות "ישראל לקראת שישים" בעריכתו של אברהם בנמלך, גלגלצ על מחויבותה לבטיחות בדרכים ומאבקה בתאונות הדרכים והרדיו החינוכי על קידום צעירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully