וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בצה"ל: פיגוע בסיוע "פייסבוק"

יהושע בריינר

4.9.2008 / 15:51

גורמי מודיעין בצה"ל טוענים, כי באחרונה זוהו מקרים בהם אספו ארגוני טרור מידע על חיילים דרך הרשת החברתית הפופולרית

בעקבות התגברות התופעה של הצטרפות חיילים לרשת החברתית "פייסבוק", אומרים היום (חמישי) באגף המודיעין של צה"ל, כי באחרונה זוהו מקרים בהם אספו ארגוני טרור מידע על חיילים בצה"ל, ואף מזהירים כי ייתכן והאתר הפופולרי יביא למפגש בין חיילים למחבלים במסווה של פגישה חברתית. בעקבות כך יצאו באחרונה בצה"ל בקמפיין אגרסיבי והוראות מפורשות שלא לחשוף את שם היחידה בה משרת המשתמש, הוראה שתקפה בעיקר לחיילים המשרתים ביחידות מובחרות, בהן טייסות בחיל האוויר וביחידות מודיעין.

"הפייסבוק הפך לכר פורה עבור גורמים עוינים, שמנצלים את המידע שבו לצרכי איסוף מודיעין שעלול לשמש כנגד צה"ל", אמר גורם באמ"ן לוואלה! חדשות. לדבריו, גורמים עוינים אף מפתחים מנועי חיפוש שיפעלו ברשת החברתית, בה רשומים כעת מאות אלפי ישראלים, לפי מילות חיפוש, מה שיזרים באופן אוטומטי מידע על החיילים. "ברגע שהדברים עולים לאינטרנט זה פתוח בפני כולם, ולא רק בפני החברים שלך", אמר הגורם.

בצה"ל חוששים כי באמצעות האתר יחלו אנשי טרור לפתות חיילים להיפגש עימם, או ינסו לדלות מהם מידע צבאי. יש לציין כי למרות ההנחיות המפורשות, כיום ישנן עשרות קבוצות באינטרנט של יחידות צבאיות, החושפות את פניהם ופרטיהם האישיים של החיילים, בהם טייסים ואנשי יחידות מובחרות. לפני מספר חודשים אף נשפט לראשונה חייל המשרת ביחידה 8200 ל-19 ימי מחבוש, לאחר שהעלה תמונות מהבסיס לרשת החברתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully