וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "כראש ממשלה אקים קבינט חינוכי"

פנחס וולף

31.8.2008 / 13:45

יום לפני פתיחת שנת הלימודים, הודיע יו"ר הליכוד על תוכנית המפלגה למערכת החינוך. "ההוראה היא שליחות לאומית של מצוינות"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הציג הבוקר (ראשון) את רפורמת החינוך שתיכנן להוציא לפועל במידה שייבחר לראשות הממשלה. במסיבת עיתונאים שכינס במצודת זאב בתל אביב אמר נתניהו "אקים קבינט חינוך מיוחד שאעמוד בראשו. החינוך הוא המרכיב החברתי העיקרי לצמצום הפערים בחברה".

על פי תוכניתו, יהיה מיון קפדני יותר של המועמדים להוראה. "ההוראה היא שליחות לאומית של מצוינות", אמר, "רף קבלה גבוה יגביר את המצוינות ואת הביקוש למקצוע". הוא המשיך ואמר כי "החינוך בישראל נמצא במשבר וצריך לחלצו. הפערים החברתיים גדלים בגלל הכשל בחינוך". לדבריו, יש לתת עזרה מהירה לחלשים באמצעות מעקב וסיוע בזמן אמת.

נתניהו תקף גם את הכנסת ערך הנכבה לתוכנית הלימודים. "אנחנו נוציא את הנכבה ונשיב את ז'בוטינסקי, את בן גוריון ואת המורשת האמיתית שמקיימת אותנו בארץ הזו", הוא קבע.

אולמרט: "גאה בהישגי הממשלה בחינוך"

ראש הממשלה אהוד אולמרט התייחס הבוקר בישיבת הממשלה לחזרה הצפויה ללימודים בבתי הספר מחר. לדבריו, "אין דבר יותר לא הגון ולא נכון מלומר שמערכת החינוך איננה טובה, למרות שאפשר כמובן לשפר אותה. ביקרתי רבות עם שרת החינוך יולי תמיר בבתי הספר וראיתי מקומות שיש לשפרם, אך גם כאלה שהם ברמה הגבוהה ביותר. אני גאה בהישגים שלנו במגזרים השונים".

אולמרט הוסיף כי "מחר תיפתח שנת הלימודים החדשה ו-140 אלף תלמידים יילכו לבית הספר. 10% מתוכם יילכו בפעם הראשונה לכיתה א'. הממשלה מקדישה לנושא החינוך יותר מכל נושא אחר ואנו מתגאים בשרת החינוך ובתכנית שלה 'אופק חדש', שיוצרת גישה אחרת החיונית למיצוי הפוטנציאל הטמון במערכת החינוך. אני מסכים עם האימרה כי ביטחון המדינה, קיומה והישגיה הם בזכות מערכת החינוך".

עדכון ראשון: 10:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully