וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיזבאללה הפיל את המסוק הלבנוני

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.8.2008 / 19:57

מקורות לבנונים מסרו כי הארגון יירט את המטוס מפני שטס מעל אזור רגיש לחיזבאללה. בתקרית שאירעה הבוקר נהרג הטייס הלבנוני

מי הפיל בצהריים מסוק של צבא לבנון? לפי דיווח שפורסם היום(חמישי) באתר פרו-לבנוני מפי מקורות המקורבים לחקירת התקרית, מי שביצע את הירי לעבר המסוק הוא חיזבאללה. כזכור, כתוצאה מהאש שנורתה לעבר המסוק נאלץ המסוק לבצע נחיתת אונס והטייס, קצין בשם סאמר חנא, נהרג בתקרית.

לפי המקורות, המסוק טס מעל מוצבים צבאיים של חיזבאללה בסמוך לכפר הנוצרי ג'זין שבדרום לבנון. לפי דיווח של מקורות אחרים המוגדרים כ"מהימנים", האזור שמעליו חג המסוק הוא אזור רגיש מאוד של חיזבאללה וכי נמצא שם מערך תקשורת של הארגון מעל לאדמה ומתחתיה.

לפי הדיווח, חמושי הארגון הלבנוני ירו לעבר המסוק עד שהוא נאלץ לבצע נחיתת חירום. החמושים ניגשו למטוס ואילצו את הטייס הנוסף לצאת ממנו, להשתטח על הרצפה למרות שהיה פצוע. המקורות ציינו עוד כי חמושי חיזבאללה לא אפשרו לצבא לבנון להעביר לקצין הפצוע סיוע. לטענת המקורות, אנשי חיזבאללה טענו כי לא יוכלו לאפשר למסוק לזוז ממקומו עד שיסיימו את חקירתם סביב נסיבות התקרית.

בחודשים האחרונים מאיים ארגון חיזבאללה לפעול נגד מטוסי צה"ל אם ימשיכו להפר את הריבונות הלבנונית ועל כן עולה הסברה כי ייתכן וחמושי חיזבאללה חשבו כי מדובר במטוס ישראלי. גם היום דיווחה סוכנות הידיעות הלבנונית על חדירה של מטוסי צה"ל אל המרחב האווירי הלבנוני. לפי הדיווח, בשעה 11 בבוקר חגו מטוסי צה"ל מעל אזור ג'זין שבדרום לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully