וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפושים אחר רוז תקועים בבוץ של הירקון

נתיב נחמני

27.8.2008 / 17:40

מפכ”ל המשטרה אמר שלא יחסוך כל מאמץ לאיתור גופת הילדה הנעדרת רוז, אולם בשטח, רבים ביקרו את המשטרה: ”לא רציניים”

(צילום: איריס דומאני ורויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: רועי כ"ץ)

החיפושים אחר רוז פיזם באזור הירקון נמשכו היום (שלישי), כשברקע דברי מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, לפיהם המשטרה שוקלת לייבש את הירקון. עם זאת, חלק מהמתנדבים בשטח מתחו ביקורת על המאמצים למציאת הילדה. "בוא נגיד שאם הם היו יתר רציניים, היו מביאים לכאן חברות צלילה רציניות", אמר לוואלה! חדשות אחד מהצוללנים שלוקח חלק בחיפושים, פאול דבש, יועץ אזרחי שהתגייס למאמצי החיפוש, גם לא עזר לפזר את הערפל מסביב לתוכניות לייבש חלק מהירקון. "נוריד ארגז לתוך עומק המים כדי לייבש חלקים מהנחל", אמר המומחה.

האופציה לייבוש חלקים מהירקון נבחנה הבוקר על ידי אנשי מקצוע, שהציעו לייבש את החלק בו מחפשת המשטרה את הגופה באמצעות הנחת שני סכרים שילכדו את המים ביניהם. היום פועלים במטה הארצי של המשטרה לבחון את הצעותיהם של מספר קבלני ביצוע. אם הגופה לא תמצא היום, ככל הנראה כבר מחר יחלו העבודות לשאיבת המים מקטע החיפושים.

מוקדם יותר התייחס מפכ"ל המשטרה לחיפושים אחר רוז. "אנחנו עושים מאמץ עילאי למציאת הגופה של רוז", אמר המפכ"ל. משטרת ישראל לא תחסוך בשום מאמץ להפוך אבן על אבן בתוך הבוץ הנוראי הזה בכדי לאתר את גופת הילדה ולהביא אותה למנוחת עולמים". כהן הבהיר, כי "בשלב זה אנחנו עדיין עובדים על אותה גרסה שמסר הסב, ולכן החיפושים מתרכזים כרגע בזירה המרכזית בנחל הירקון. יש לנו שיתוף פעולה מלא גם עם מתנדבים וגם עם בעלי מקצוע ואני מקווה שבשעות הקרובות תהיה התפתחות כלשהי. כרגע המצב הוא סטטי".

לדברי המפכ"ל, המשטרה שוקלת את האפשרות לייבש את הקטע בו מתרכזים החיפושים בירקון על מנת להקל עליהם. "אנחנו בוחנים את האופציה שבסוף תהליך החיפושים הנוספים נייבש מאות מטרים מהירקון על ידי ציוד מכני שיחפור לאורך הירקון". הוא הבהיר כי "אין פה עניין של מחיר".

המפכ"ל הסביר כי אתמול השתמשה המשטרה בציוד טכנולוגי "משוכלל ומדויק". "אם נצטרך נביא ציוד נוסף, אך הציוד הטכנולוגי מספק אותנו. עוד טען המפכ"ל כי העיכוב בהשתתפות חיל הים בחיפושים ב-12 הימים הראשונים לא עיכבה את המשטרה - לא בתהליך הטכני או המקצועי. "חיל הים משתף אתנו פעולה, והוא הביא לפה ציוד נוסף".

  • עוד באותו נושא:
  • רוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully