וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפקרות לשלוח ילדים לבי"ס בלי שמירה"

נעמה טלמור

27.8.2008 / 14:32

כך אמר ח"כ זבולון אורלב בישיבת ועדת החינוך. יו"ר הוועדה ח"כ מלכיאור התריע כי בתוך 5 שנים יחסרו למערכת החינוך 10,000 מורים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"במקרה של חוסר שמירה, אני חושב שזו הפקרות לשלוח את הילדים למוסדות החינוך", כך אמר היום ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל) בישיבת ועדת החינוך. הוא פנה ליו"ר הוועדה ח"כ הרב מיכאל מלכיאור (העבודה-מימד) בבקשה "להחליט בוועדת החינוך שמוסדות החינוך לא יכולים להיפתח ללא שמירה מקצועית, כפי שקובע הדרג המקצועי של משטרת ישראל".

בפתח הישיבה אמר מלכיאור כי "מחסור של למעלה מעשרת אלפים מורים צפוי בחמש השנים הבאות". ישיבת הוועדה בכנסת בנושא פתיחת שנת הלימודים תשס"ט ביום שני הקרוב.

שרת החינוך יולי תמיר סקרה בדיון את היערכות משרדה לפתיחת שנת הלימודים, והתריעה מפני מצב מעמד המורים. "צריך להתייצב על שכר ראוי ומכובד למורים כדי לגייס אנשים איכותיים", אמרה תמיר, והוסיפה כי "הממשלה מקיימת את ההסכם עם ארגון המורים באופן חלקי ביותר".

עוד התריעה תמיר מפני עודף גדול של מורים במגזר הערבי בצפון, ומפני אבטלה הולכת וגוברת בקרבם. בנוסף הזכירה תמיר את הרחבת הרפורמה במערכת החינוך "אופק חדש" לעשרות בתי ספר נוספים, והחלת הרפורמה גם על בתי ספר של החינוך המיוחד.

מחסור של 200 מורים כבר השנה

בדיון שנערך לפני שבוע לקראת פתיחת שנת הלימודים, דיווחו מנהלי המחוזות במשרד החינוך על מחסור של כ-200 מורים בכל הארץ. מנכ"לית משרד החינוך שלומית עמיחי אמרה בדיון כי "אין להתפשר על קליטת מורים לא מוסמכים למערכת החינוך, אשר אינם בעלי השכלה מלאה והשכלה פדגוגית".

עמיחי הוסיפה כי "יש לעשות כל מאמץ על מנת להשלים את המחסור ולגייס בהקדם בעלי תואר ראשון שהם בעלי השכלה פדגוגית". בתוך כך, הסתייגה עמיחי ואמרה כי במקרים מיוחדים, בהם למועמד אין השכלה פדגוגית, יש לבחור מועמד בעל השכלה רלוונטית לתחום ההוראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully