וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל נערכת למלחמה בלבנון בספטמבר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.8.2008 / 15:57

מקורות בריטים מסרו לעיתון כוויתי כי ישראל הציבה סוללות טילים כהכנה למלחמה. דיפלומט: "נקרא לאזרחינו לצאת מלבנון"

האם ישראל נערכת למלחמה חדשה בחודש הבא? לפי דיווח מאתמול בעיתון כוויתי המסתמך על מקורות בריטיים המוגדרים כ"מהימנים", ישראל מתכוננת למלחמה בלבנון בחודש ספטמבר, במסגרתה "תשיב לעצמה את כבודה האבוד". לדברי המקורות, זו צפויה להיות "המלחמה הקשה ביותר בתולדות מלחמות ישראל נגד מדינות ערב".

המקורות דיווחו עוד כי במהלך ששת השבועות האחרונים הציבה ישראל לאורך הגבול עם לבנון יותר מארבעים סוללות של טילי קרקע-אוויר. במקביל, הוסיפה סוללות טילים בסמוך למתקנים הכימיים בתוך ישראל והכפילה את כמות השומרים על בסיסי צה"ל ועל המוסדות הביטחוניים ברחבי המדינה. "אתרי העשרת האורניום לייצור נשק גרעיני, הנמצאים בישראל, לא ייפגעו משום שהם מצויים מתחת לאדמה", מסרו המקורות.

המקורות אמרו כי משיחותיהם עם מומחי ביטחון ישראלים הם מעריכים כי במלחמה הקרובה עם לבנון תעשה ישראל שימוש בסוגים שונים של טילי קרקע-קרקע וטילים ארוכי טווח, לראשונה בתולדות מלחמותיה עם מדינות ערב. לדברי המקורות, זו צפויה להיות מלחמה עקובה מדם משום פיתוח היכולות הצבאיות הישראליות ומשום שהפעם היא תפעל בוודאות לחסל את מצבורי הנשק של חיזבאללה ואת התשתית שלו.

דיפלומט המקורב למשרד החוץ הבריטי מסר לעיתון כי מדינות אירופאיות וערביות מתכוונות לקרוא לאזרחיהן לצאת מלבנון בחודש ספטמבר "בגלל מידע ההולך ומצטבר לפיו בקרוב יפרוץ במדינה עימות פנימי מוגבל שיתפתח לכדי עימות אזורי צבאי בין ישראל ללבנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully