וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: סרבנית מצפון, אני מתביישת בך

ענת קם

25.8.2008 / 13:32

ענת קם לא מבינה איך בית הספר התיכון שלה, שהצמיח את אהרון ברק ומישאל חשין, גידל גם את סרבנית המצפון סהר ורדי

עוד סרבנית מצפון נשלחה למאסר. סהר ורדי, תושבת ירושלים בת 18, הצהירה כי אינה מוכנה לשרת בצבא דמים כובש. ורדי היא בוגרת התיכון שליד האוניברסיטה, מבתי הספר האליטיסטיים, האיכותיים וכן, גם השמאלניים ביותר שיש בארץ. יונתן בן ארצי, מידועי סרבני המצפון של העת החדשה, התחנך במסדרונות בית הספר ויש להניח שגם בבילעין, נעלין ותעאיוש ניכרת נוכחות של בוגרי המקום.

כבוגרת גאה של בית הספר, שהשלימה בחריקת שיניים שירות צבאי מלא, אני מתביישת. אני מתביישת שלצד שופטי עליון כמישאל חשין ואהרן ברק, חתני פרס נובל כפרופ' דניאל כהנמן וד"ר דיוויד גרוס, סופרים כדוד גרוסמן ומאיר שלו ואפילו, רחמנא ליצלן, גנרלים כיוחאי בן נון – כולם בוגרי בית הספר - גדל נוער שבאצטלה של אכפתיות ופציפיזם מפגין בורות ואגואיזם. אני מתביישת שילדים מפונקים כסהר ורדי מוציאים שם רע למוסד המפואר הזה, שמחנך לחופש מחשבה ועצמאות, כמו שהעלמה ורדי נהנית לחשוב שיש לה, אבל גם מנסה להכין את תלמידיו לקראת חיים של בוגרים דעתניים, שתורמים לקהילה בה הם חיים. ומה את יודעת, סהר היקרה, תרומה לקהילה היא גם שירות צבאי. אני בכוונה כותבת קהילה ולא מדינה: אין סיבה שתשרתי גוף גדול, מסואב ופשיסטי; אבל גם אין סיבה שחברייך לספסל הלימודים יעשו משהו שאת מנסה ברוב אנוכיות לפטור עצמך ממנו.

לוח הנופלים של התיכון שליד האוניברסיטה אינו גדוש כמו של בתי ספר אחרים בעיר ובארץ בכלל, אבל זה לא בגלל שכולנו משתמטים. בסיסי יחידת המודיעין 8200 מלאים בבוגרי בית הספר, כך גם בסיסי הסיירות בסירקין ובעתלית ובסיס חיל האוויר בחצרים. כנראה שהזיכרון הירושלמי של סהר ורדי קצר, והיא הספיקה לשכוח שעד לפני שנייה אי אפשר היה לעלות על אוטובוס בעיר הזאת או סתם לעבור במקומות הומי אדם בלי לסכן את החיים. לו הייתה בה טיפת מודעות, מלבד הרצון לעורר פרובוקציות, היא הייתה יודעת שאלמלא אותם בוגרים שהתגברו על הפינוק והלכו לצבא, המצב הזה לא היה משתנה עד היום.

אבל יותר מכל מכעיסה אותי סהר ורדי משום שהיא גורמת לי, ממרומי עשרים ואחת שנותיי, להיראות כזקנה נרגנת המתמרמרת על הנוער של היום. אני לא פחות שמאלנית מסהר ורדי ואין לי ספק שאני יכולה ללמד אותה דבר או שניים על מעורבות פוליטית, הפגנות או אפילו כמה שיעורים בהיסטוריה. בתמורה אני מבקשת שתגרום לי להפסיק להתבייש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully