וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה זכתה במדליית הזהב בכדורגל עם 0:1 על ניגריה

אנחל די מריה כבש (57) לארגנטינה, שניצחה 0:1 את ניגריה בגמר בבייג'ינג, והעניק לתכולים-לבנים מדליית זהב אולימפית שנייה ברציפות

הטורניר האולימפי המרתק בכדורגל, הגיע היום (שבת) לסיומו באיצטדיון "קן הציפור" בבייג'ינג, במשחק הגמר בו ניצחה ארגנטינה 0:1 את ניגריה, וזכתה במדליית זהב שנייה ברציפות, לאחר שזכתה גם בטורניר באתונה 2004. ארגנטינה היא הראשונה מאז הונגריה של אולימפיאדת מקסיקו 1968 שמגיעה להישג זה. באותה הזדמנות ארגנטינה גם נקמה בניגריה, שזכתה בזהב באטלנטה 1996 אחרי ניצחון בגמר על התכולים-לבנים. הפעם הנשרים הסתפקו במדליית הכסף.

לפני האולימפיאדה הארגנטינאים התעמתו עם ברצלונה על ליאונל מסי, ועקשנותם השתלמה. מסי וחבריו ניצחו את כל משחקיהם בטורניר, והגיעו לשיאם ב-0:3 הגדול על ברזיל בחצי הגמר. בגמר עצמו, בישול נפלא של מסי לדי מריה סידר את השער היחיד במשחק, שער ששווה זהב וחגיגה ארנטינאית גדולה. אין ספק שכוכבה של ברצלונה הוא השחקן המצטיין בטורניר, ויכולתו בבייג'ינג פרעה את השטרות ועמדה בציפיות שתלו בו.

היוזמה בפתיחה הייתה של ארגנטינה, כשניגריה מסתפקת במתפרצות, ומחזיקה פחות בכדור. ככל שנקפו הדקות ניגריה שלטה בקצב, הפגינה טכניקה מצוינת, והמשחק הפך שקול. בדקה ה-31 ערך השופט ההונגרי ויקטור קאסאי הפסקת שתייה, שציננה מעט את השחקנים, שנאלצו לשחק בחום האיום של צהרי היום. אחרי ההפסקה המשחק היה קצבי יותר, אך לא נכבשו שערים, והמחצית הסתיימה בשוויון 0:0.

המחצית השנייה נפתחה עם בעיטה אדירה של מסי, שנעצרה בידיו של אמברוס ואנזקין. בדקה ה-57 מסי שלח את אנחל די מריה לאחד על אחד מול השוער הניגרי, וזה הקשית יפה כדי לקבוע 0:1 לארגנטינה. ניגריה הפקירה בשלב הזה את ההגנה, ביצעה שני חילופים וחיפשה את השער הארגנטינאי. מנגד, שחקניו של סרחיו באטיסטה ניסו לסגור את הסיפור בהתקפות מתפרצות, והשתדלו להאט את קצב המשחק. ניגריה הגיעה לשלל הזדמנויות, אבל לא הצליחה לכבוש. בסיום ארגנטינה חחגגה 0:1 של זהב, וניגריה המאוכזבת הסתפקה בכסף.

מהלך המשחק

דקה 6 - בעיטה חופשית חזקה של אודמווינגי מצעה את שוער אגרנטינה מוכן.

דקה 22 - מסי פרץ מימין לרחבה הניגרית, וניסה לסחוט פנדל, אך השופט ההונגרי ויקטור קאסאי לא קנה את ההצגה.

דקה 30 - פיטר אודמווינגי קיבל כדור באגף שמאל, חתך ימינה ובעט חזק כדור שחלף בסמוך לשערו של רומרו.

דקה 33 - כדור רוחב ניגרי מצא את הקפטן פרומיס איזאק בתיבת החמש, אך הכדור הפתיע אותו, פגע ברגלו ועף בקשת לידיו של רומרו. החמצה ענקית לניגרים.

דקה 45 - אנחל די מריה שחרר פצצה מצד ימין, אבל ואנזקין הדף נפלא לקרן.

דקה 50 - מסי היתל בהגנת ניגריה, ושלח בעיטה אדירה מחוץ לרחבה, אך ואנזקין המצוין היה במקום.

דקה 57 - גול! מסי שלח כדור עומק לאנחל די מריה שפרץ לבדו מול השער הניגרי, והקשית נפלא מעל אמברוס ואנזקין כדי לקבוע 0:1 לארגנטינה.

דקה 75 - פיטר אודמווינגי פספס כדור רוחב מתיבת החמש, וניגריה החמיצה הזדמנות גדולה לשוויון.

דקה 84 - פספוס ענק של ניגריה. ויקטור אובינה מסר רוחב, המחליף ויקטור אניצ'בה דחק, אבל רומרו קלט.

הרכב ארגנטינה: סרחיו רומרו, איזיקייל גאראי, לוצ'יאנו מונזון, פבלו זאבאלטה, ניקולס פארחה, פרננדו גאגו, חואן ריקלמה, חאבייר מסצ'ראנו, אנחל די מריה (אבר בנגה, 88), ליאונל מסי (איזיקוול לאבצי, 90), סרחיו אגוארו (חוזה סוסה, 79).

הרכב ניגריה: אמברוס ואנזקין, צ'יבוזור אוקונקוו, אוניקאצ'י אפאם, דלה אדלייה, אולובאיו אדפמי, סאני קאייטה, פרומיס איזאק (עמנואל אקפו, 69), אבנזר אג'ילור, ויקטור אנסופור אובינה, סולומון אוקורונקוו (ויקטור אניצ'בה, 63), פיטר אודמווינגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully