וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת השמיניסטים: "מסרבים לשרת בצבא כובש"

יהושע בריינר

21.8.2008 / 12:43

תלמידי י"ב הפגינו מול הקריה במחאה על מאסר חברם אודי ניר בשל סרובו לשרת בצה"ל מטעמי מצפון. "אנו מוחים על עוולות הכיבוש"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

חבריו של אודי ניר, שנכלא משום שסירב לשרת בצה"ל מטעמי מצפון, הגיעו הבוקר (חמישי) לקריה בתל אביב כדי למחות על מאסרו. הם החזיקו שלטים וקראו "הכיבוש הוא טרור, הגיוס לא יעזור".

לדברי אחת מחברותיו, "אודי סירב לשרת בצה"ל בגלל עוולות הכיבוש, הוא לא היה מוכן להצטרף לאותו גוף שפוגע בזכויות אדם". חברה אחרת הוסיפה כי "אנחנו מאמינים בדרך שאנחנו עושים, ומוכנים גם לשלם את ההקרבה של להיכנס לכלא".

ניר, שחתם על "מכתב השמיניסטים 2008" שנשלח לראש הממשלה והצהיר כי "יסרב ליטול חלק בפעולות צבא הכיבוש בשטחים", נכנס אתמול (רביעי) לכלא. במכתב נוסף לשר הביטחון אהוד ברק כתב ניר: "אינני יכול לקחת חלק בפעילות של צבא כובש המפר זכויות אדם כדרך קבע. כאזרח ישראלי וכנער המועמד לשירות ביטחון אני חש אחריות רחבה לבחירות שלי, ומתוך תחושת אחריות זו אני מסרב להיכנס למעגל הדמים ולהוסיף קיסמים למדורת השנאה המשתוללת בשדותינו".

מצה"ל נמסר, כי "המועמד לגיוס המדובר, אמור היה להתגייס שלשום לצה"ל, אך לא התייצב לשירות בתאריך גיוסו והפך לנפקד. לצה"ל מדיניות ברורה לטיפול בנפקדים. החייל נעצר והועמד לדין בגין העדרותו מהשירות. עונשו נקבע ל-6 ימי מחבוש על תנאי. בעקבות סירובו של החייל להתחייל כנדרש, הוא נשלח למעצר ושם נשפט ל-21 ימי מחבוש בפועל. השירות בצה"ל הינו שירות חובה מתוקפו של חוק שירות הביטחון. אנו רואים בשירות חובה כזכות, ומערכת הגיוס של צה"ל אוכפת את גיוסם של כלל אזרחי ישראל בגיל הגיוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully