וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירשזון: קיבלתי מזומן אבל לא גנבתי

נתיב נחמני

17.8.2008 / 12:12

שר האוצר לשעבר, המואשם בגניבת מיליונים מהסתדרות העובדים, טוען: ”זה היה מענק פרישה”. פרקליטיו: "העבירות אתיות, לא פליליות"

"הכספים שקיבלתי במזומן מהסתדרות העובדים, הם חלק ממענק הפרישה שלי", זאת הטענה שאברהם הירשזון מעלה היום (ראשון) באמצעות עורכי דינו, בתשובה לכתב האישום שהוגש נגדו. הירשזון מואשם שגנב, יחד עם אחרים, כ-2.5 מיליון שקל. לטענתו, הסיבה שהכספים התקבלו במזומן היתה כדי "להימנע מלזות שפתיים וטענות שווא לעבירה אתית".

בכתב האישום שהוגש נגד שר האוצר לשעבר הירשזון נטען כי גנב והוציא במרמה כספים מ"הסתדרות העובדים הלאומית" (הע"ל), בראשה עמד. בפרשה, ישנם מספר נאשמים נוספים, כשסך המעילה עומד על כ-6.5 מיליון שקל, מתוכם מואשם הירשזון ששלשל לכיסו סכום הנע בין 2.5-2 מיליון שקל, חלקו במזומן.

היום טוענים פרקליטיו של הירשזון ד"ר יעקב וינרוט, ישראל וולנרמן ואלירם בקל, כי שמו של הירשזון "נקשר למעשים שיוחסו לשאר הנאשמים, כאילו שיתף איתם פעולה". לטענתם, מחומר החקירה שהועבר אליהם מתברר כי היה ניסיון לטפול על הירשזון האשמת שווא בדבר מעורבות בפרשת המעילה. לדבריהם, הסיבה שהשר לשעבר לא שיתף פעולה עם חוקריו היא בשל החשש שאם אם יודה בקבלת כספים במזומן – הרי שהוא ייכרך אוטומטית בפרשת המעילה.

"התנהלות הירשזון אינה פלילית"

פרקליטיו של הירשזון טענו עוד כי למרות שהיה נהוג להעניק לעובדים במעמדו חבילת פרישה מוגדלת, הסתפק הירשזון בפיצויים בסך המינימאלי הקבוע בחוק לאחר שפרש מתפקידו כיו"ר הע"ל.

לטענתו, בשנת 2000, לאחר שנכנס לחיים הפוליטיים הוא ביקש לקבל את מלוא תנאי הפרישה המגיעים לו על 30 שנות עבודה בהע"ל. לדבריו, בכירים בהע"ל הציעו לו לקבל מידי חודש כסף מזומן, וזאת כדי שאם יבחר לפרוש מהפוליטיקה ולחזור להע"ל, תשמר לו הרציפות בתנאי העבודה. לטענתו, הכספים הם על חשבון מענק הפרישה והם הוגדרו ונרשמו.

"אם הירשזון היה מקבל את הכספים בצורה של משכורת על פי תלושי שכר, היה בכך איסור אתי. התנהלותו של הירשזון מהווה לכל היותר פגם בתחום האתיקה של חברי הכנסת ואין בדברים התנהלות פלילית", טוענים היום עורכי דינו. לדבריהם "כתב האישום נגד מרשם נכרך בפרשה אחרת שאיננה קשורה אליו, פרשה העוסקת במעילה שבוצעה לכאורה בהסתדרות העובדים הלאומית על ידי קבוצה נפרדת של מעורבים"

באשר להחזרי ההוצאות על "ארוחות עסקיות" במסעדות בסך אלפי שקלים, טוען הירשזון כי הכל חלק מהסדר תשלומי "מענק הפרישה במזומן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully