וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רצח את כוכבת הפופ הלבנונית?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.8.2008 / 15:18

מקהיר ועד דובאיי סוערים התקשורת, הציבור והמשטרה בעקבות הרצח האלים של סוזן תמים, שחייה היו סרט רוקנרול ערבי

סוזן תמים זכתה לתהילה בתחילת העשור. כמו מרבית הזמרות הלבנוניות, גם לתמים היה קול נעים, שירים קליטים ומראה מצודד. אלבומה היחיד, שיצא בשנת 2002, הנפיק מספר להיטים גדולים, והיא הוחתמה בחברת התקליטים הגדולה בעולם הערבי על חוזה הקלטות לאלבום נוסף.

אלא שלפני כשלושה שבועות, ב-28 ביולי, נמצאה תמים בדירתה בדובאי שבאיחוד האמירויות, כשהיא ללא רוח חיים. חוקרי המשטרה בדובאי קבעו כי תמים נרצחה. על גופה נמצאו סימני אלימות ודקירות. מותה של הזמרת מסעיר את העולם הערבי והפך במהרה לנושא השיחה המרכזי בכל פורום אינטרנטי וערוצי שידור ערביים.

שבוע לאחר הרצח, כינסו מפקדי משטרת דובאי מסיבת עיתונאים ובה סיפרו לציבור כי עצרו חשוד שנתפס במצלמות האבטחה של הבניין. לדבריהם החשוד, שנחת בדובאי יומיים לפני הרצח, הגיע באותו הבוקר לדירתה של תמים, ומשפתחה לו את הדלת, הסתער עליה ודקר אותה במשך 12 דקות. כעבור שעה קלה היה כבר החשוד בדרכו לשדה התעופה והצליח לברוח מדובאי. הוא נעצר ב"מדינה ערבית" עלומה, כך מסרו השוטרים.

אלא שהספקולציות והשמועות סביב מותה לא הסתיימו באותה מסיבת עיתונאים משטרתית. חלקן טוענות כי בעלה לשעבר מעורב ברצח. בחלקן מתעקשות על התאבדות דוקא, כיאה לסיפור על אלילת פופ מסתורית.

"השותפים לרצח: האמנות, היופי, וסערות הנפש"

סוזן תמים, בת 30 במותה, זכתה לפרסום רב בזכות אורח חייה הסוער. חתונתה עם בעלה השני היתה ארוע מתוקשר, בעיקר כי ארעה עוד לפני שתמים השלימה את הליכי הגירושין מבעלה הראשון. כך הייתה למעשה תמים נשואה לשני גברים בו זמנית.

גם מערכת היחסים שלה עם בעלה השני, המפיק המוזיקלי והאמרגן עאדל מעתוק, קרסה והסתיימה בגירושין מכוערים שכללו תביעה משפטית והטחת האשמות פומבית. לאחר הגירושין השניים עזבה תמים את לבנון ועברה לקהיר. בשנה האחרונה התגוררה בדובאי, שם הסתגרה בביתה והתרחקה מעולם המוזיקה ומהמשחק, שגם בו חטאה.

פרשיות האהבים הנוספות של תמים, ויחסיה המעורערים עם מעתוק יצרו חרושת של שמועות סביב זהות הרוצח. עיתונים ערבים רבים פרסמו כי החשוד ברצח שנעצר הוא מוחסן מניר א-סכרי. איש שנשלח, לפי הדיווחים, על ידי איש העסקים המצרי הישאם טלעת.

טלעת, אשר היה בקשר כלשהו עם תמים, הכחיש בתוקף את מעורבותו: "אין לי שום קשר לפרשה", אמר בתחילת השבוע ל'א-שרק אל-אווסט'. "אני אתבע לדין את כל מי שפוגע בשם הטוב שלי". עזיבתו את מצרים לאחר היוודע דבר הרצח רק חיזקה את החשד הציבורי כי טלעת מעורב באופן כלשהו ברצח. "אני רגיל לנסוע לאירופה עם משפחתי בתקופה זו של השנה", הוא נימק.

במצרים שוררת מבוכה גדולה בעקבות מותה של תמים. בעיקר משום שהחשוד ברצח, מוחסן א-סכרי, הוא קצין מצרי בדרגה המקבילה לרב סרן, ששימש כקצין ביטחון באחד המלונות הגדולים בשרם א-שייח'.

החשוד שנתפס, שלפי השמועות כבר ניסה להתאבד בתא הכלא שלו, נמצא בחקירת כוחות הביטחון המצרים ובית המשפט המצרי הטיל צו איסור פרסום גורף על הפרשה. עיתון האופוזיציה "א-דוסתור" וכלי תקשורת אחרים שפרסמו דיווחים בנושא, הוסרו מדוכנים. עורכו של "א-דוסתור" יועמד לדין.

השאלה שעדיין נותרה פתוחה היא המניע לרצח סוזן תמים. משטרת דובאי טענה כי הסיבה לרצח הזמרת הלבנונית הוא "נקמה", וכי כל הפרסומים בכלי התקשורת אינם אלא שקרים. "מי רצח את סוזן תמים?", שאל השבוע אחד מכותבי המאמרים ביומון הלונדוני 'א-שרק אל-אווסט'. "סיפור חייה של תמים מעיד על כך שמאז ילדותה תמיד ניצבה בלב הסערות והסופות", כתב. "חיים כה הפכפכים וטרגיים עלולים לגרום לבן אדם לאבד את היכולת לחוש בסכנה. תמים לא נרצחה על ידי אדם אחד, היו לו שותפים רבים: היופי, האמנות וסערות הנפש."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully