וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק זאבי הודח ממשחקי בייג'ינג

אחרי שנוצח ע”י חרול בסיבוב השני הגיע הישראלי לבית הניחומים, שם הפסיד לקוריאה וסיים דרכו. זאבי הסתגר דקות ארוכות בחדרו

אכזבה גדולה לאריק זאבי. הג'ודוקא הישראלי הודח מהאולימפיאדה וסיים את דרכו במשחקים בבייג'ינג ללא מדליה. הבוקר (חמישי) של זאבי החל עם ניצחון על פרדריק דמונפוקו, אבל אז הגיע הפסד מול אלוף אירופה, ההולנדי הנק חרול. הג'ודוקא הישראלי, המתחרה במשקל עד 100 ק"ג, היה בסכנת הדחה, אבל אחרי העפלתו של חרול לחצי הגמר, זאבי נכנס לבית הניחומים. כבר בקרב הראשון שלו שם התמודד נגד אלוף העולם, הברזילאי לוצ'יאנו קוריאה, אך שוב נוצח שם, וסיים את דרכו באופן סופי. אחרי ההפתעה הנעימה מצידו של גל יקותיאל ביום שבת, הגיעה האכזבה של זאבי ונבחרת הג'ודו תחזור הביתה ללא מדליה.

ניצחון ושני הפסדים

זאבי עלה לקרב הראשון נגד הג'ודוקא פרדריק דמונפוקו. הצרפתי בן ה-34 שזכה במדלית הארד בסידני 2000, ובמדלית הזהב באליפות העולם ב-2001. בשנה שעברה הגיל עשה את שלו, והצרפתי עבר לקטגורית המשקל של זאבי. הישראלי פתח באופן פאסיבי במקצת, אבל 1:08 לסיום הצליח לקבל ניקוד יוקו. זאבי משך את הדקה האחרונה, עמד בלחץ והעפיל לסיבוב השני. ההגרלה סידרה לזאבי קרב קשה מאוד בסיבוב השני, את אלוף אירופה הנק חרול (22). ההולנדי גבר על אלוף העולם הברזילאי לוצ'יאנו קוראה בסיבוב הראשון.

כבר אחרי 1:13 דקות קיבל זאבי עונש וחרול עלה ליתרון של קוקה. זאבי נלחץ קמעא ולא הצליח בפעולותיו. הקרב המשיך להתנהל, כשחרול מפעיל לחץ על זאבי. 1:40 דקות לסיום הקרב שניהם קיבלו עונש. זאבי קיבל קוקה וחרול עלה לניקוד של יוקו. עד סיום הקרב שני הג'ודוקאים לא הצליחו להטיל אחד את השני, וחרול עלה לשלב הבא. זאבי קיווה לניצחון של חרול ברבע הגמר וקיבל אותו. ההולנדי ניצח את פרמיסלב מטייאשק הפולני ועלה לחצי הגמר, מה שהכניס את זאבי לבית הניחומים, משם יכול היה להגיע לקרב על מדליית הארד.

זאבי עלה לקרב מול אלוף העולם, הברזילאי לוצ'יאנו קוריאה, בידיעה שהפסד והוא מסיים את דרכו בבייג'ינג. הקרב נפתח באטיות, כשאחרי 1:45 שני הג'ודוקאים קיבלו עונש, וכל אחד מהשניים צבר קוקה. דקה לסיום הגיע מכת המחץ מבחינתו של הישראלי, כשזאבי ספק מעד, ספק הופל. השופט נתן לברזילאי ניקוד יוקו, מה שהביא אותו לניצחון ולהמשך דרכו בבייג'ינג. זאבי הולך הביתה.

בסיום הקרב, הסתגר זאבי בחדרו ולא מיהר לתת תגובה לעיתונאים הישראלים. לאחר המתנה ארוכה התפנה הג'ודוקא להגיב על הדחתו: "לא עליתי בטירוף לקרבות. זה מטריף אותי שזה מה קרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully