וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: סוריה פותחת שגרירות בביירות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.8.2008 / 0:04

אחרי 60 שנים של מתיחות קשה, הגיע נשיא לבנון מישל סלימאן לדמשק ונפגש עם הנשיא אסד. שתי המדינות יקיימו קשרים דיפלומטים מלאים

נשיא לבנון מישל סלימאן הגיע לביקור היסטורי בדמשק, שם נפגש אמש (רביעי) עם נשיא סוריה בשאר אסד. זהו ביקורו הראשון של מנהיג לבנוני בסוריה מזה שלוש שנים, מאז חיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי בשנת 2005. סלימאן בא לסוריה בלווית שר החוץ הלבנוני פאוזי סלוח. בתום הפגישה, השניים החליטו על כינון יחסים דיפלומטים ועל החלפת שגרירים.

בהודעה רשמית שפרסמה סוריה נכתב כי "במסגרת יחסי האחווה בין שתי המדינות וכתוצאה מהדיונים שניהלו בשאר אסד ומישל סלימאן, הסכימו שני המנהיגים לכונן יחסים דיפלומטיים בין סוריה ללבנון בדרג של שגרירים, באופן שיעלה בקנה אחד עם אמנת האו"ם והחוק הבינלאומי. שני שרי החוץ של המדינות הונחו לנקוט את הצעדים הדרושים".

מאז ההכרזה על עצמאות סוריה ולבנון לפני כשישים שנה, עם תום המנדט הצרפתי, אין יחסים דיפלומטיים בין שתי המדינות. במשך שלושה עשורים שלטה סוריה מבחינה פוליטית וצבאית בלבנון. באפריל 2005, לאחר לחץ בינלאומי שהופעל בגלל חיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי, נאלצה סוריה להסיג את כוחותיה הצבאיים מלבנון.

שלשום זכתה ממשלת לבנון לאמון הפרלמנט בביירות ברוב סוחף של 100 תומכים מתוך 107 חברי הפרלמנט שנכחו באולם. ההצבעה התאפשרה לאחר שנפתרה המחלוקת בין חיזבאללה לבין הרוב האנטי-סורי בנוגע לקווי היסוד. בסופו של דבר סוכם כי ה"התנגדות למען השבת האדמות הכבושות" תעוגן בקווי היסוד של ממשלת האחדות החדשה.

ביקורו של סלימאן מתקיים על רקע הפיגוע שאירע הבוקר בעיר טריפולי בצפון לבנון שגבה את חייהם של 18 בני אדם, מחציתם חיילים לבנונים. מקורות ביטחוניים בלבנון מסרו כי היעד לפיגוע היה אוטובוס שהוביל אזרחים וחיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully