וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כל כך יפה, גם לא בת 16?

המתעמלות הסיניות עשו היסטוריה כשזכו בזהב האולימפי וגברו על ארה"ב, אולם החשדות גוברים בקשר לגילן הצעיר של המתעמלות

שמחה גדולה

הקרבות בין ארצות הברית וסין תמיד היו יותר מספורט. באולימפיאדה הנוכחית, הסינים כבר הצהירו כי המטרה שלהם היא להשיג יותר מדליות מהאמריקאים, ונכון לפתיחת המשחקים האולימפיים גם הולך להם לא רע. היום (רביעי), גרפו הסינים מדליית זהב נוספת על חשבון האמריקאים, אלא שהפעם גם מדובר בסוג של היסטוריה, כשנבחרת התעמלות המכשירים הסינית לנשים זכתה בפעם הראשונה בתולדותיה במדליה המוזהבת.

עבור המתעמלות הסיניות השמחה היתה גדולה, כאשר היה מדובר באחת התחרויות הגדולות של תחילת המשחקים האולימפיים, במיוחד אחרי שהסיניות נחשדו בזיוף גילאי המתעמלות. האמריקאיות עלו עם ארבע מתעמלות כשירות בלבד, ומספר טעויות, בעיקר על הקורה, לא השאירו להן סיכוי למקום הראשון, והן נאלצו להסתפק במדליית כסף. הרומניות הגיעו למקום השלישי. עם הזכייה, הופכת סין למעצמת התעמלות באופן רשמי, כשכזכור, גם נבחרת ההתעמלות של הגברים זכתה במדליית זהב אתמול.

"תגידי, בת כמה את?"

ברחבי סין ישנה אופוריה כללית לאור ההישג המדהים של המתעמלות הצעירות, אולם התמונות מאולם ההתעמלות בבייג'ינג העלו מחדש את החשדות שמא המתעמלות הסיניות הצעירות, צעירות מדי.

העיתונות העולמית לא נותנת לשערורייה לעבור מתחת לאפה ובמסיבת העיתונאים הרשמית של הסיניות לאחר הזכייה ההיסטורית, נתקלו הבנות באווירה עוינת במיוחד ועמדו מול שאלות לא פשוטות. כאמור, הוועד האולימפי אוסר על השתתפות נערות מתחת לגיל 16, אך תמונותיהן של שלוש המתעמלות: היי קסקין, ג'יאנג יויואן ודאנג לינלין, העלו חשדות כבדים שמא מדובר בתרמית סינית.

"הגיל האמיתי שלי הוא 16", אמרה היי קסקין בתשובה לשאלות אחד העיתונאים. "לא אכפת לי מה אנשים אחרים יגידו. אני רוצה שכולם יידעו כי 16 הוא הגיל האמיתי שלי". אולם העיתונאים לא הסתפקו בשאלות הקלות והחליטו להקשות על הסיניות. "את יכולה לספר לנו מה עשית ביום הולדת 15 שלך?", נשאלה קסקין. "זה היה יום רגיל. הייתי עם הנבחרת שלי. אנחנו לא חוזרות הביתה כשיש לנו יום הולדת, אלא נשארות באימונים עם הנבחרת", ענתה המתעמלת קטנת המימדים. בהמשך הלחץ גבר, כשהנערה נשאלה שוב ושוב מתי בדיוק היא נולדה ואיזה סוג של שנה זה היה ("שנת הדרקון", כדבריה).

לקראת סיכום מסיבת העיתונאים התרגז מאמן הנבחרת, לו שאנזאן, שסיכם את הנושא באומרו: "תבדקו עם הוועד האולימפי הבינלאומי, כל הרישומים שלנו מדויקים וחוקיים. אם אתם רוצים, תחפשו גם נתונים על המתעמלות במשרד הביטחון הלאומי הסיני", סיכם המאמן את הסוגיה. נראה כי התקשורת לא תוכל להוכיח לעולם כי המתעמלות הסיניות צעירות מהמותר, אולם התמונות מדברות בעד עצמן. עכשיו הציבור ישפוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully