וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאאקשווילי: "רוסיה חצתה את המדינה לשניים"

גיל קדרון וטלי גולדשטין

11.8.2008 / 22:16

הנשיא הגאורגי אמר את הדברים בנאום לאומה. הכוחות הרוסים כבשו את העיר גורי, 60 ק"מ מהבירה טביליסי. צבא גאורגיה נערך בבירה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא גאורגיה מיכאיל סאאקשווילי אמר הערב (שני) טלוויזיוני לתושבי גאורגיה כי הכוחות הרוסים "חצו את המדינה לשניים", כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית.

בתוך כך, שלטונות גאורגיה דיווח כי הכוחות הרוסים השתלטו על העיר גורי, שמדרום לחבל הבדלני דרום אוסטיה, ונמצאת כ-60 ק"מ בלבד מהבירה טביליסי. צבא גאורגיה החל להניע את כוחות מדרום אוסטיה לעבר טבליסי, מחשש שצבא רוסיה יעשה את דרכו לבירה.

צבא רוסיה טען הערב כי נסוג מהעיר שבמערב גאורגיה, סנאקי, לאחר ש"חיסל", לדבריו, את האיום הגאורגי על החבל הבדלני דרום אוסטיה. מוקדם יותר היום הודיע צבא גאורגיה כי הכוחות הרוסים פלשו לסנאקי, בעוד שרוסיה טענה שהתקיפה בה נועדה למנוע את התחדשות התוקפנות הגאורגית בדרום אוסטיה.

הכוחות הרוסים שעשו דרכם לסנאקי כונו על ידי משרד ההגנה הרוסי "כוח שלום ויחידות סיוע", שמטרתם "למנוע מהכוחות הגאורגים מלארגן מתקפות נוספות על דרום אוסטיה. סנאקי היא אחת הערים בהן תוכנו מתקפות שכאלה". עם זאת, רוסיה אמרה כי היא מעוניינת לקיים פגישה בהולה עם הברית הצפון אטלנטית (נאט"ו).

רוסיה כבשה את צחינוואלי

מוקדם יותר היום השתלט הצבא הרוסי על בירת דרום אוסטיה צחינוואלי, לאחר לחימה עקובה מדם בת שלושה ימים, בעוד הכוחות הגאורגים הכריזו על הפסקת אש חד צדדית. האזרחים המבוהלים, שתפסו מחסה בימים האחרונים, החלו לצאת ממחבואם על מנת לאמוד את הנזק בעיר.

כוחות גאורגיה הפציצו הבוקר יעדים בצחינבלי, גרמו למותם של שלושה חיילים רוסים ולפציעתם של 18 נוספים. במקביל טוען הממשל בטביליסי כי עשרות מפציצים רוסים תקפו במדינה בשעות האחרונות. רוסיה תגברה את כוחותיה במחוז הבדלני אבחזיה. הכוחות הרוסים, שמונים כעת 9,000 צנחנים ו-350 אנשי שריון, הציבו אולטימטום לכוחות גאורגיה להניח את נשקם.

פרסום ראשון: 11.8, שעה 17:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully