וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טעות אנוש גרמה להתרסקות המטוס"

קובי מנדל

8.8.2008 / 3:25

צוות מנהל התעופה האזרחית חוקר את ההתרסקות בחיפה. המסקנה המתגבשת: הטייס לא היה במצוקה, לא מדובר בכשל מכני

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

צוות מטעם מנהל התעופה האזרחית בראשותו של יצחק רז, החוקר הראשי במנהל התעופה, החל הלילה (שישי) בחקירת נסיבות התרסקות המטוס בנמל התעופה בחיפה שבה נהרגו שלושה בני אדם. על פי המסקנה המתגבשת אצל החוקרים, מדובר בטעות אנוש ולא בכשל מכני. בתאונה נהרגו הטייס עמיר דורון מראש הנקרה, ראובן ציגלר מגבעתיים ואלי לוי מכפר שמריהו. אדם נוסף נפצע באורח קשה ומאושפז בבית החולים "רמב"ם" בחיפה.

חברי הצוות האזינו להקלטות שנלקחו ממגדל הפיקוח ובו תועדו השיחות שקיים הטייס עם מגדל הפיקוח בעת הנחיתה. משיחות אלו לא ניתן לקבוע שהוא נקלע למצוקה כלשהי. מחקירת התאונה מתברר כי דורון החל בנחיתה מלאחר שקיבל רשות ממגדל הפיקוח. במהלך הנחיתה הבחין הטייס כי הוא סוטה מהמסלול וביקש להתרומם מחדש לצורך נחיתה חדשה. מסיבה לא ברורה המטוס המשיך בנסיעתו כאשר הוא סוטה שמאלה, התנגש במבנה ריק ועלה באש. מבדיקה עולה שייתכן כי הנחיתה בוצעה במהירות גבוהה מהנדרש על פי הנהלים.

החוקרים גם גבו עדויות מעדי ראייה שהיו במקום. בדיקה שנערכה גילתה שמזג האוויר היה נוח ולא נשבה רוח חריגה. הבוקר יתפצלו החוקרים לכמה צוותים, שבין היתר יבדקו את ספר הטיפולים של המטוס, וכן את שרידיו. שדה התעופה של חיפה נסגר לתנועה אווירית מאז ההתרסקות והבוקר יוחלט מתי לחדש את פעילותו.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully