וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטואל: "אם הייתי יודעת שזה ככה, הייתי באה מזמן"

הסייפת דלילה חטואל מתמוגגת מהאווירה בכפר האולימפי, אבל מסעה למדליה יחל באתגר מול אלופת אירופה. דני בורשבסקי מדווח מבייג'ינג

באימון של שעתיים דלילה חטואל נראית נפלא. אף אחד לא היה מאמין שהסייפת הזאת עברה רק לפני חודש ניתוח להוצאת נוזלים מהברך, וגרמה לפסימיות אצל לא מעט אנשים. כשהאימון מסתיים, הבת הצעירה למשפחת הסייפים המפוארת מתחילה לצלוע, ושוכבת לנוח שטופת זיעה. ככה היא גם מסתובבת בכפר האולימפי, צולעת, אבל על מסלול הקרב אף אחת לא תנצל את המגבלה שלה – ככה לפחות היא טוענת. כמו לוחמת אמיתית, חטואל שוכחת מכל הכאבים כשצריך לשכוח, וברגעים האלה היא משוכנעת שהיא בריאה לגמרי.

תפסנו אותה היום (רביעי) באימון הבוקר, שהתקיים באותו היכל מפואר שבו היא תסייף ב-11 לאוגוסט. הגרלת תחרויות הסיוף התקיימו היום וחטואל תתמודד בקרב הראשון שלה מול ויקטוריה ניקיצ'ינה הרוסייה, עליה היא סיפרה: "היא סייפת גבוהה שסייפתי נגדה באליפות אירופה האחרונה. היא אלופת אירופה, ובטכניקה שלה היא בעיקר הגנתית, כלומר בונקריסטית. זה לא יהיה קרב קל, ואם אני אעבור אותו, אני אתמודד בקרב הבא נגד מרגריטה גרנבסי האיטלקיה, שזכתה בכל תואר אפשרי בעולם".

"אני מרגישה כאילו אני פיטר פן בנוורלנד"

חטואל התייחסה למצבה הפיזי ואמרה: "אני אחרי ימים קשים של טיפולים ופיזיותרפיה. אני עוד צולעת בהליכה, אבל ניתן לראות בבירור שבסיוף אני לא צולעת בכללת. אני כשירה ומוכנה, מתרגשת ומצפה כבר. אני יודעת שהסיפור שלי ריגש הרבה אנשים ואולי ה הדבר הטוב שיצא ממנו. מקרים כאלה קורים וטוב שיצא מזה משהו טוב. אני עובדת קשה מאוד כדי להוכיח שגם הסוף של הסיפור הזה יהיה טוב. אני אתן את כל הלב והנשמה, הרצון והווינריות שלי. בזמן האחרון קיבלתי הרבה תגובות מחממות מאוד שעטפו אותי, זה נתן לי הרבה כוח ועוד מנוף להצליח יותר טוב".

על האווירה בכפר האולימפי אמרה הסייפת: "אני מרגישה בעולם של פיטר פן ונוורלנד. הכל בחינם, כולם מטפלים בך ומפנקים אותך. סיפרו לי על הדברים האלה, אבל הבנתי את זה רק כשהגעתי. זה נותן הרבה, מוריד את הלחץ ומאפשר לכולנו לבוא לעשות את העבודה. אם הייתי יודעת שזה ככה הייתי מגיעה לכאן כבר לפני שמונה שנים, עוד לפני שהאולימפיאדה עניינה אותי כל כך. זו פשוט ההפקה הגדולה ביותר שיכולה להיות".

הגרלות קשות גם לאור ומילס

תומר אור, שיתחרה בסגנון הרומח לגברים, יפתח את התחרות בשלב ה-32, שם הוא יתמודד מול ג'ושוע מגוויר הקנדי. אור צפוי לעבור את הקרב הזה ובמידה וה יקרה יחכה לו בשמינית הגמר סלבטורה סנזו האיטלקי. מדובר בסייף השני של האימפריה ממדינת המגף, שמדורג שישי בטורניר האולימפי. סנזו זכה בעברו במדלית ארד אולימפית בסידני 2000, הוא זכה במדלית ארד באליפות אירופה ב-2007. נעם מילס, שתתחרה בסגנון הדקר לנשים, תתמודד בקרב הראשון שלה נגד לורה פלסל קולוביץ' הצרפתיה, המדורגת 12. במידה ותפתיע ותנצח, תתמודד מילס בשמינית הגמר נגד ז'ונג וויפינג הסינית, המדורגת חמישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully