וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס לא נתן לאמבולנסים להיכנס"

ניר יהב ויהושע בריינר

3.8.2008 / 12:31

15 אנשי פתח המאושפזים בישראל סיפרו על מעצרם. חמאס עצר כ-30 שגורשו מישראל לעזה. השאר יוחזרו בהתאם לבקשת אבו מאזן

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

כוחות הביטחון של חמאס עצרו היום (ראשון) כ-30 פעילי פתח שברחו אמש לישראל והוחזרו לרצועת עזה, כך מסר דובר משרד הפנים הכפוף לחמאס, איהאב אל-רסין. הפעילים הם חלק מתוך 188 פעילי הפתח שנמלטו אתמול לישראל מחשש שחמאס יפגע בהם.

קודם לכן, אישרו מקורות ביטחוניים כי 188 אנשי פתח, שנמלטו אתמול לישראל, יגורשו בחזרה לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. לדברי המקורות, 63 אנשי פתח כבר הוחזרו לרצועה ועתה נבדקת דרך להעברתם של שאר אנשי פתח לרצועה. המקורות הביטחוניים הסבירו כי יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן פנה במהלך הלילה לשר הביטחון אהוד ברק וביקש ממנו שלא להעביר את אנשי פתח לגדה המערבית.

פעילי פתח נמלטו אמש לישראל בתום העימותים בינם לבין משטרת חמאס ברצועת עזה. . מ"מגן דוד אדום" נמסר כי 16 מהפלסטינים פונו לקבלת טיפול בבתי החולים "ברזילי" באשקלון ו"סורוקה" בבאר שבע. עוד נמסר כי שלושה מהם במצב בינוני עד קשה והיתר במצב קל.

מפקד החטיבה הצפונית בעזה, אל"מ רון אשרוב, תיחאר בשיחה עם וואלה! חדשות את שאירע: "בסביבות 16:00 אחרי הצהריים החלה קבוצה של פלסטינים להתקרב אל עבר הגדר. בקבוצה היו גם פצועים. בצה"ל החליטו להכניס את הפצועים לשטח ישראל. תוך כדי הפינוי נפתחה אש לכל הכיוונים. כל תהליך הפינוי נמשך עד השעה 21:00 בערב. כוחות צה"ל הצליחו להביא לשטח ישראל את כל הקבוצה שמנתה כ-180 איש, מתוכם כ-22 פצועים, הרוב במצב קל, מעטים באורח קשה".

לדברי אל"מ אשרוב, פינוי הפלסטינים אל שטח ישראל בוצע תחת אש. "כוחות צה"ל לא נכנסו אל השטח הפלסטיני, אבל שלטו עליו, ופינו את הפצועים תחת אש". לדבריו, העברתם לישראל נעשתה "מתוך שיקולים הומניים". לגבי זהותם של הפלסטינים, אמר אשרוב כי "אינני יודע מי עבר, אבל מדובר בעיקר בגברים ומעט ילדים. עוד הוסיף כי "כל הפלסטינים עברו בדיקה ביטחונית מקיפה".

"המו"מ לשחרור שליט עלול להיפגע"

אתמול נהרגו בעימותים האלימים בין פתח לחמאס ברצועת עזה תשעה בני אדם ו-90 נפצעו. העימותים החלו לאחר שמשטרת חמאס פשטה על ביתה של משפחת חילס. במהלך הערב, הודיעה משטרת חמאס כי הכניעה את המשפחה.

במערכת הביטחון גבר החשש כי העימותים בין חמאס לאנשי פתח ברצועת עזה יביאו לפגיעה משמעותית במשא ומתן לשחרור גלעד שליט. גורם ביטחוני אמר בנוסף לעובדה כי אין התקדמות כלשהי במשא ומתן לשחרורו של החייל החטוף בשבועות האחרונים, העימותים הנוכחיים עלולים לעצור לחלוטין את המו"מ. בנוסף קיים חשש כי אנשי חמאס ינסו 'לנקום' בישראל על הסיוע לבריחת פעילי פתח מהרצועה.

במהלך היום נפלו סמוך לנחל עוז שבמערב הנגב שלוש פצצות מרגמה ושש נוספות נפלו ברצועת עזה. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. במערכת הביטחון ייחסו את הירי לעימותים בין פתח לחמאס ברצועת עזה.

(עדכון ראשון: 20:30)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully