וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאול מופז שוב מקפיץ את הנפט

1.8.2008 / 19:48

הנפט מזנק ב-3.5% בעקבות דבריו של מופז בארה"ב כי "אסור שתהיה העשרת אורניום על אדמה אירנית". המועמד לראשות קדימה הוסיף כי המו"מ עם סוריה יימשך גם אחרי פרישת אולמרט

שאול מופז שוב מקפיץ את מחירי הנפט בעולם. סגן ראש הממשלה ושר התחבורה אמר היום בסבב פגישות שהוא מנהל בארצות הברית כי "תוכנית הגרעין של אירן נמצאת בדרך לפריצת דרך משמעותית וכי כבר ב-2010 תוכל אירן לבצע העשרת אורניום ברמה צבאית". עם זאת, הוא הבהיר שהוא תומך בדיפלומטיה כאמצעי לפתרון המשבר ורואה אפשרויות אחרות כ"מפלט אחרון".

דבריו גרמו להתגברות ההערכות כי ישראל או ארצות הברית עשויות לבצע תקיפה באירן, יצרנית הנפט השנייה בגודלה בארגון אופ"ק. מחירה של חבית נפט זינק בקרוב ל-3.5% והחוזים על הנפט הגולמי נסחרים במחיר של 128.26 דולר.

זוהי לא הפעם הראשונה שדבריו של מופז בסוגיית הגרעין האירני הביאו לזינוק במחירי הנפט בעולם. בחודש שעבר רשם מחיר הנפט זינוק יומי של כ-5% בעקבות אמירה של מופז בעניין אפשרות הפצצת הכור הגרעיני באירן.

מופז אמר היום כי אם לא תיעתר אירן לדרישה המערבית במועד, יהיה על מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות נוספות על המדינה. "עלינו להתעקש שאירן תעמוד בלוח הזמנים שנקבע", אמר מופז. הוא הוסיף כי "הקו האדום צריך להיות שלא תהיה העשרת אורניום על קרקע אירנית". לדבריו, "מדובר במרוץ נגד הזמן, והזמן מנצח".

מופז גם התייחס למשא ומתן העקיף עם סוריה ואמר כי "מאמצי השלום של ישראל עם סוריה צריכים להמשיך, ללא תנאים מוקדמים, גם לאחר פרישתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט". מופז שמתמודד על ראשות קדימה הוסיף כי "יש להמשיך בהידברות עם הסורים ללא תנאים מוקדמים. הדרך היא – שלום תמורת שלום".

מופז אינו הגורם היחידי שדבריו הביאו לעלייה במחירי הנפט, גם הרמטכ"ל גבי אשכנזי כשביקר בארצות הברית ואמר דברים דומים גרם לעלייה במחירי הנפט.

מעצמות המערב הציעו לאירן חבילת תמריצים משופרת בתמורה להקפאת העשרת האורניום והקציבו לה זמן להגיב להצעה עד מחר. אולם המנהיג הבכיר באירן, האייתוללה עלי חמינאי אמר השבוע שאירן תמשיך בתוכניתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully