וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מתכנן: קיצור חופשת הלידה בשבועיים

צבי זרחיה

22.7.2008 / 10:23

לפי התכנית, החופשה תקוצר מ-14 ל-12 שבועות. הח"כים סער ויחימוביץ', שיזמו את הארכתה: "זו חזירות לשמה. נלחם נגד הקיצור"

משרד האוצר מתכנן לקצר את חופשת הלידה מ-14 ל-12 שבועות במסגרת חקיקה מיוחדת בחוק ההסדרים במשק שיוגש בקרוב לכנסת - כך טוענים הח"כים שלי יחימוביץ (עבודה) וגדעון סער (ליכוד). זאת, לאחר שטיוטא של חוק ההסדרים שהופצה על-ידי משרד האוצר הגיעה לידיהם. לדבריהם, תוכנית האוצר היא חזירות לשמה והם ילחמו נגד קיצור חופשת הלידה.

עד כה נהנו 100 אלף נשים עובדות מהארכת חופשת הלידה מ-12 ל-14 שבועות שיזמו סער ויחימוביץ בשנה שעברה. הוועדה לקידום מעמד האישה החליטה בשבוע שעבר להעלות לקריאה הראשונה את ההצעה להאריך חופשת הלידה מ-14 ל-16 שבועות. עלותה של הצעת החוק נאמדת בכ-240 מיליון שקל. בעקבות כך יצטרכו סער ויחימוביץ לגייס ח"כים לתמוך בה בהצבעות - לאור העובדה כי הצעת חוק שעלותה לתקציב המדינה עולה על 5 מיליון שקל בשנה טעונה רוב של 50 ח"כים בשלושת ההצבעות.

שני חברי הכנסת אמרו כי "הארכת חופשת הלידה בשכר בשבועיים נוספים תסייע לצמצם את מספר הנשים שנאלצות לוותר על עבודתן לאחר חופשת הלידה, תקל על השתלבות מחדש בשוק העבודה ותקל על השילוב בין הורות לבין עבודה. זהו מהלך חשוב למען רווחת האזרחים ובעיקר למען רווחת המשפחות הצעירות".

מערכת וואלה! חדשות מוסיפה:

משרד האוצר מסר בתגובה לדברים כי "המשרד לא מתייחס לשמועות. טיוטת חוק התקציב וההסדרים טרם גובשה וכלל הנושאים עדיין נידונים בין משרד ראש הממשלה למשרד האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully