וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת טלנסקי: "לרה"מ יש סיבה להיות מרוצה"

גידי ויניש

21.7.2008 / 19:57

לדעת עו"ד ציון אמיר, הסתירות של טלנסקי מערערות את תיק אולמרט. "ספק אם מזוז היה יוצא למשפט, אם היה יודע עליהן". פרשנות

"אם מזוז היה יודע על הסתירות הרבות בעדותו של טלנסקי, ספק אם הוא היה יוצא למסע המשפטי בעניינו של אולמרט", כך אמר הערב (שני) עו"ד ציון אמיר לוואלה! חדשות בתום ארבעת ימי החקירה הנגדית של עד המפתח בפרשת המעטפות. עו"ד אמיר הדגיש כי הסתירות בין גרסתו של טלנסקי בחקירתו המשטרתית לבין גרסתו בעדות בבית המשפט הינן מהותיות.

"העדות של טלנסקי מחוררת כמו גבינה שוויצרית", אמר אמיר. "הסתירות שעולות ממנה נוגעות לסלע המחלוקת בין ההגנה לתביעה וקשורות להיקף הכספים שהועברו לכאורה לאולמרט והנסיבות בהן הם ניתנו". לדבריו, "להערכתי ככל שיעבור הזמן, יתגלו עוד ועוד סתירות בעדותו של טלנסקי שיקעקעו את טענת הפרקליטות".

עו"ד אמיר אף שיבח את פרקליטיו של אולמרט: "ניכר שהם עשו עבודה טובה והגיעו מוכנים לשלב החקירה הנגדית". לדבריו, "לאולמרט יש סיבה טובה להיות מרוצה. כל אדם עם שכל בראשו היה משליך את עדותו של טלנסקי לפח הזבל המשפטי". בנוגע לדחיית המשך החקירה הנגדית לאוגוסט אמר עו"ד אמיר כי הוא "מניח שהדחייה תפעל לטובת אולמרט, שכן לפרקליטיו יהיה יותר זמן להיערך להמשך החקירה הנגדית נוכח הצטברות חומר החקירה בפרשה".

"קעקוע מושכלות היסוד של הדין הפלילי"

כשנשאל על דבריו של פרקליט המדינה משה לדור, לפיהם בקרוב יוחלט אם להגיש כתב אישום נגד אולמרט, אמר עו"ד אמיר: "אני מודאג מאוד שבפרקליטות נמהרים לצאת בהצהרות עוד לפני שמוצתה החקירה הנגדית של טלנסקי". לדבריו, "מזוז ועוזריו חייבים להבין שעד להשלמת החקירה לא ניתן להכריז על הגשת כתב אישום נגד אולמרט".

עו"ד אמיר גינה בחריפות את ההדלפות מחקירת ראש הממשלה. "אותי לא מעניין אם פרקליטיו של אולמרט מדליפים חומרים, אני בראש ובראשונה מודאג מהאפשרות שהמשטרה והפרקליטות, שהם שליחי ציבור, לוקחים חלק בפסטיבל הנוראי הזה. ההדלפות פוגעות ומבזות את הליכי המשפט". לדבריו, "הגיע הזמן שבמשטרה ובפרקליטות יעשו בדק בית ויחקרו את עצמם".

גם על עצם ההליך של העדות המוקדמת מתח אמיר ביקורת. "מדובר בלא פחות מאנדרוגינוס משפטי. בלתי מתקבל על הדעת שעדות תימסר, עוד לפני שהוחלט באילו עבירות, אם בכלל יואשם אולמרט". לדבריו, "התוצאה היא שהציבור מבולבל ונבוך ואנו המשפטנים כועסים על שקעקעו מושכלות יסוד בסדר הדין הפלילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully