וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט דורש ממזוז לחקור את ההדלפות

נתיב נחמני ופנחס וולף

21.7.2008 / 14:29

רה"מ הגיש תלונה רשמית ליועץ המשפטי בדרישה לחקור את הדלפות חקירותיו בפרשת המעטפות לתקשורת. לדור: "לא סבור שההדלפות הגיעו מידי המשטרה או הפרקליטות"

ראש הממשלה אהוד אולמרט הגיש היום (שני) תלונה רשמית ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בדרישה לחקור את מקור ההדלפות על חקירתו בפרשת מעטפות הכסף לתקשורת.

"אני פונה אליך בבקשה לפתוח לאלתר בחקירה נגד הגורם או הגורמים המדליפים", נכתב במכתב ששלח עורך הדין אלי זהר ליועץ המשפטי מזוז מטעם אולמרט. עו"ד זהר התייחס לפרסום בתקשורת של התמלילים מחקירותיו של אולמרט וכתב, כי "ההדלפות מחקירת ראש הממשלה עברו כל גבול".

מקורבי טלנסקי מיהרו להגיב להגשת התלונה. "יש לגנות תופעת ההדלפות אך לא ניתן להתעלם מהעובדה שחשיפת גרסתו של אולמרט מאשרת בבירור את ליבת גרסת טלנסקי לפיה קיבל אולמרט כספים ובמזומן", אמרו המקורבים. לדבריהם, "תמוה שדווקא עורכי הדין שביקשו לחשוף את הקלטות מחדרי החקירה יוצאים נגד חשיפת כלל החומרים כשזה מביך אותם".

"ההדלפות - שיבוש הליכי משפט"

הבוקר אמר עורך דינו של ראש הממשלה עו"ד נבות תל-צור כי ביומיים האחרונים כולם עדים לפרסומים חסרי תקדים של עדויות ראש הממשלה בתקשורת. לדבריו, "פרסום העדויות גובל בשיבוש הליכי משפט ואנו קוראים לפרקליט המדינה להפסיק את התופעה הזאת".

פרקליט המדינה משה לדור אמר בתגובה, כי "זו תופעה שאנו סובלים ממנה גם בחקירות נוספות. ננקוט בצעדים חמורים אם יתברר מה מקור ההדלפה". עם זאת, לדור הוסיף כי "שחומרי החקירה נמצאים בידי שני הצדדים. אני לא סבור שהחומרים שהגיעו לתקשורת, הגיעו מידי עובד ציבור, המשטרה או הפרקליטות".

המשטרה מצדה הודיעה הבוקר, כי תבחן את האפשרות להקים עוד היום ועדה לבדיקת הדלפת התמלילים של חקירת ראש הממשלה. בתגובה אמר יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן: "אנו מברכים על ההחלטה לפתוח סופסוף בחקירות ההדלפות המגמתיות של חומרי חקירה. לא יתכן שהמשטרה תחקור את עצמה, ולכן אנחנו דורשים כי חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים יבצעו את החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully