וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: עיר ערבית חדשה בגליל

פנחס וולף

20.7.2008 / 15:32

לאחר דחייה של חודשים, אישרה הממשלה את הצעת שר הפנים להקים את העיר. שטרית: "זהו צעד משמעותי לתושבים הלא יהודים"

עיר ערבית חדשה תוקם בגליל, כך החליטה היום (ראשון) הממשלה בישיבתה השבועית. כדי לקדם את המהלך, החליטה הממשלה לקבל את הצעת שר הפנים מאיר שטרית ולהקים ועדת מנכ"לים בראשות מנכ"ל משרד הפנים, אריה בר, ובשיתוף אנשי מקצוע ערבים, שתפעל לקידום הקמת העיר.

שטרית בירך על ההחלטה וציין כי מדובר בצעד משמעותי. "קיים צורך להרחיב את מגוון ההזדמנויות העומד בפני האוכלוסייה הלא יהודית בישראל", אמר. לדבריו, "הכוונה היא להקים עיר מודרנית בה כל זוג צעיר יוכל לקנות בית". עד סוף השנה תוצג בפני ועדת המנכ"לים עבודת מינהל התכנון, והתוכנית החדשה אמורה להיות מוגשת לאישור הממשלה עד סוף השנה.

הדיון בהקמת העיר החדשה נדחה זה מספר חודשים. בחודש פברואר האחרון התכנסה ועדת הפנים של הכנסת ודנה בהצעה. ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר בישיבה כי "למרות שכולנו תומכים בהקמת עיר ערבית, יש הרבה סקפטיות לגבי מימוש המהלך".

פינס הוסיף כי "בעוד אנו שומעים דיבורים על עיר ערבית במשך שנים, דבר לא קורה. אנו מבקשים לראות החלטת ממשלה שתוכיח שהקמת עיר שכזו, נמצאת במקום גבוה בסדרי העדיפויות". ח"כ חנא סוויד (חד"ש) הגיב באותה הישיבה בסקפטיות, כי "עיר ערבית תקום אולי על הירח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully