וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חינוך דתי-חילוני - משנת הלימודים הבאה

פנחס וולף ונעמה טלמור

15.7.2008 / 17:37

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הקמתו של הזרם החדש. לפי החוק, הזרם החדש יעניק דגש מיוחד ללימודי יהדות וציונות

יוקם זרם ממלכתי דתי-חילוני – כך אישרה היום (שלישי) מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 14 תומכין מול מתנגד אחד. על פי החוק של יו"ר ועדת החינוך, ח"כ מיכאל מלכיאור (העבודה) וח"כ אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו), יוקם אגף לחינוך משולב במשרד החינוך, כפי שנעשה עד כה לגבי בתי הספר הממלכתיים והממלכתיים-דתיים.

החוק קובע עוד, כי בית ספר שלפחות שני שליש מתלמידיו יבקשו להיכנס למסגרת המשולבת, יוכל להשתלב בזרם החדש. מטרות המוסדות המשולבים יהיו זהות לאלו של הזרם הממלכתי, תוך מתן דגש על חינוך לערכים יהודים וציונים. בשנה הבאה צפויים לאמץ את החינוך המשולב שבעה בתי ספר ובשנה שלאחר מכן עוד 25 בתי ספר. תוך חמש שנים צפויים מאות בתי ספר להצטרף באופן וולנטרי לחינוך משולב.

תקצוב החוק ייעשה בהדרגתיות: בשנה הראשונה הוא יתוקצב בשלושה מליון שקלים, בשנה שלאחר מכן הסכום יוכפל ובשנה השלישית משרד האוצר יעביר למשרד החינוך 25 מליון שקלים, כתוספת לתקציב החינוך. במסגרת התקציב הנוסף, בתי הספר של הזרם המשולב יקבלו שעות נוספות ויוכלו להמיר שעות לימוד לטובת לימודי יהדות. זאת בנוסף לרכז יהדות שילווה את הטמעת הזהות היהודית בבית הספר.

"תשובה לפילוג בחברה הישראלית"

לדברי ח"כ טרטמן, "מדובר בחוק חשוב שהשלכתו נוגעת לכולנו ברמת הפרט, העם והמדינה. בעזרת החוק המבורך הזה גם הציבור החילוני שהפרוטה אינה מצויה בכיסו יקבל העשרה יהודית ערכית ובעזרתו אני בטוחה שנשיב ולו במעט את החיבור בין העם היהודי לתרבותו, לערכיו ולנכסי צאן הברזל שלו".

ואילו ח"כ מלכיאור אמר כי "הקמת הזרם המשולב היא התשובה לפילוג ולקיטוב הערכי ההולך וגובר של החברה הישראלית. המהפכה החינוכית שהתחלנו בה היום תאפשר למצוא בסיס יהודי ערכי, רחב ומשותף לדור שגדל במדינת ישראל היום. זהו שילוב של ערכים יהודיים מסורתיים יחד עם ערכים אוניברסליים, אשר יסייע באיחוי קרעי החברה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully