וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצוע בתאונת הצניחה: מפקד ביה"ס לצניחה

יהושע בריינר

13.7.2008 / 23:52

אל"מ דרור פלטין נפצע קשה בתאונת צניחה סמוך לפלמחים. מתחקיר ראשוני עולה כי המצנח לא נפתח והוא נחבל בכל חלקי גופו

מפקד ביה"ס לצניחה, אל"מ דרור פלטין נפצע הערב (ראשון) באורח קשה בעת אימון צניחה סמוך לחולות פלמחים. הקצין נחבל בכל חלקי גופו. למקום הוזנק מסוק של חיל האוויר מהבסיס הסמוך שפינה את הקצין לבית החולים "שיבא" בתל השומר. מצבו מוגדר קשה והוא מורדם ומונשם. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "האירוע יתוחקר במפקדת זרוע היבשה".

מתחקיר ראשוני עולה כי ככל הנראה הקצין החל את הצניחה במהלך אימון, אולם מסיבה לא ברורה המצנח הרגיל לא נפתח. עוד עולה מהתחקיר כי הקצין המשיך לצנוח מגובה רב, עד שלבסוף הצליח לפתוח את המצנח הרזרבי. יחד עם זאת נראה כי פתיחת המצנח הרזרבי אירעה בשלב מתקדם יחסית של הצניחה, מה שהביא לנחיתה מגובה נמוך וגרם לפציעתו הקשה. מעוצמת הפגיעה בקרקע נגרמו לקצין גם פגיעות פנימיות, שהחמירו את מצבו.

קצינים בצה"ל הביעו זעזוע על המקרה. "קשה להאמין שמקרה כל כך קשה קורה דווקא לקצין כל כך מיומן בצניחה", אמר אחד מהם, "מדובר במקרה קשה שצריך לחקור אותו ביסודיות. זה איש שמאחוריו עשרות רבות של צניחות וקצין מאוד מוערך בזרוע היבשה".

פלטין שימש בעבר כמפקד סיירת הנח"ל ולאחר מכן כמפקד חטיבת הבקעה. דווקא בתפקידו הלפני אחרון - סגן מפקד אוגדת הגליל במלחמת לבנון השנייה - ספג פלטין ביקורת לא קלה על תפקודו. במסגרת תפקיד זה שימש פלטין כסגנו של תת אלוף (במיל') גל הירש שפרש מצה"ל לאחר המלחמה.

היסטוריה של תאונות צניחה

רק לפני חודשיים, במפגן יום העצמאות בחוף ירושלים בתל אביב, נפצעו עשרה בני אדם מתוכם שניים באורח קשה בתאונת צניחה שהתרחשה במקום. למקום נהר קהל רב כדי לצפות במפגן. אך צנחן אחד לא הצליח לנחות כמתוכנן, ונפל על צופים שהתבוננו מהחוף. כתוצאה מכך נפצעו כמה בני אדם. במקום נוצרה מהומה רבה שהקשתה על חילוץ הפצועים ועל הטיפול בהם. לבסוף צוותי מד"א הצליחו להגיע למקום ופינו את הפצועים לבתי חולים.

ב-2006 התרחשה בצה"ל תאונת צניחה באזור ניצנים במהלכה נהרג חייל צה"ל, סמ"ר יוסף גודמן, בן 21 מאפרת, לוחם ביחידת "מגלן".

(פרסום ראשון: 20:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully