וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: לא תיפתח ההרשמה למדעי הרוח בת"א

נעמה טלמור

3.7.2008 / 1:20

הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת ת"א מאיימת כי אם ייצא לפועל קיצוץ של 2 מיליון שקל מתקציבה, לא תיפתח ההרשמה לשנה א'

מועצת הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב מאיימת כי לא תפתח את ההרשמה לשנה א' בשנת הלימודים הקרובה. כך עולה מדיון חירום שקיימה אתמול (רביעי) המועצה בעקבות הודעה של הנהלת האוניברסיטה לפקולטות השונות, כי תיאלץ לקצץ בתקציביהן. הקיצוץ בתקציב הפקולטה למדעי הרוח, שייעשה על רקע דרישת האוצר לקצץ בתקציבי ההשכלה הגבוהה, יעמוד כנראה על יותר משני מיליון שקל. גורמים בפקולטה מסרו לוואלה! חדשות, כי "הפעם מדובר בקטסטרופה של ממש" וכי זהו אינו איום שווא כי אם כורח המציאות.

"הפחתת תקציב הפקולטה תתורגם באופן ישיר לקיצוץ בתקני סגל ההוראה, וכל זאת יוביל לקיצוץ בשעות לימוד לסטודנטים, והלכה למעשה לביטול קורסים", אמרו גורמים בפקולטה. כדי להבין את המשמעות המעשית והמקצועית של קיצוץ כזה הובהר בדיון, כי אם לדוגמה לא תוכל הפקולטה לפתוח קורס במגמת ההיסטוריה בנושא "בית שני", מאחר שאין לה די כסף לשלם לחבר סגל הוראה האמון על הנושא, אז הסטודנטים לא יוכלו לקבל תארים.

הפקולטה אינה יכולה בשלב זה לתכנן את תקציבה לשנה הבאה, ולכן לא יכול דיקן הפקולטה, פרופ' שלמה בידרמן, להודיע לראשי החוגים במחלקתו מה יהיה תקציבם. בשל כך לא יכולים החוגים להוציא "ידיעון" לסטודנטים, והסכנה לאי פתיחת שנת הלימודים הבאה היא מוחשית.

"כך אי אפשר להמשיך"

בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב לומדים כ-5,000 סטודנטים. תקציב הפקולטה קוצץ בשנים האחרונות באופן ניכר, ואם אכן יתממש הקיצוץ המיועד, זה יהיה הקיצוץ הגדול ביותר שנעשה אי פעם בפקולטה.

גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים בתל אביב, אמר לוואלה! חדשות, כי "אנו עדים להמשך מגמת הקיצוצים בפקולטות ה"פחות יצרניות", לכאורה. מדיניותם של פקידי האוצר הרסנית לעתיד הרוח במדינת ישראל. אני קורא לראש הממשלה ליישם את ההסכם עליו חתם מול נציגי הסטודנטים בשנה שעברה ולהחזיר את מיליארד השקלים שקוצצו בשנים האחרונות ממערכת ההשכלה הגבוהה. כך אי אפשר להמשיך, ובטח שלא לפתוח את שנת הלימודים הבאה, בפקולטה הגדולה ביותר באוניברסיטת תל אביב".

מהמועצה להשכלה גבוהה נמסר בתגובה: "לדאבוננו הרב, קיצוצים במערכת ההשכלה הגבוהה הם נחלת כל המוסדות הציבוריים ומשפיעים על באופן משתנה על חוגים, מחלקות ופקולטות. אופן הניהול של תקציב אוניברסיטת תל אביב נעשה בצורה עצמאית על ידי הנהלת האוניברסיטה. הועדה לתיכנון ותקצוב (הות"ת) פעלה במהלך השנה האחרונה להקמת קרן מחקר מיוחדת לטובת תחום מדעי הרוח בשיתוף פעולה מלא עם יד הנדיב. מדובר בהמלצה היחידה של דו"ח ועדת שוחט שהפכה למציאות ואנו תקווה שגם יתר עיקרי המלצות הועדה יתממשו בהקדם".

טרם התקבלה תגובת אוניברסיטת תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully