וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוד אחר שוטר מג"ב שהורשע בהרג פלסטיני

נתיב נחמני

1.7.2008 / 20:26

ינאי לאלזה הודה והורשע בהריגת צעיר פלסטיני בחברון. בית המשפט גזר עליו 6 שנות מאסר וחצי, אך הוא לא הגיע לרצות את עונשו

ינאי לאלזה, לוחם מג"ב שהורשע בהריגתו של צעיר פלסטיני תושב חברון, ברח לפני שנכנס לבית הכלא. המשטרה והמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) מנהלות מרדף אחריו.

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עליו שש שנות מאסר וחצי לאחר שהודה כי יחד עם שלושה שוטרים נוספים, העלה פלסטינים אל הג'יפ שלהם והורה להם לקפוץ ממנו תוך כדי נסיעה. אחד מהם נחבל בראשו ומת.

המחלקה לחקירות שוטרים התנגדה לעיכוב ההוצאה לפועל של גזר הדין, והביאה ראיות ל"אופי עברייני" של החשוד. אולם העונש נדחה. לפני עשרה ימים היה צריך להכנס לכלא ולרצות את עונשו, אך לא הופיע, והוא מוגדר כעבריין נמלט. מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר כי הם משערים מה מיקומו, וכי הם מצפים לתפוס אותו בשעות הקרובות.

מכתב האישום שהוגש נגדו על ידי המחלקה לחקירות שוטרים עולה, כי העבירות בוצעו ביום האחרון להעברת הבסיס שלהם מהר מנוח לתרקומיה. "השוטרים החליטו לנצל את יום הפעילות האחרון בבסיס להתעללות והתעמרות בתושבי חברון", כתבה השופטת אורית אפעל-גבאי. הם לקחו את הג'יפ שייעודו היה חלוקת מזון למוצבים ונכנסו פעמיים לחברון על מנת לאתר קורבנות למימוש המזימה.

בנוסף לדחיפת הפלסטינים מהג'יפ, חטפו ארבעת השוטרים תושבים מקומיים נוספים, הכו אותם קשות באמצעות כתות הרובים שלהם וגנבו את רכושם. ארבעת השוטרים פעלו להעלמת הראיות נגדם ואף תיאמו בינהם גרסאות. מגזר הדין עולה כי הארבעה תיעדו את מעלליהם במצלמת וידאו, אך לאחר שזרקו את הצעיר מהג'יפ הם השמידו את הקלטת ואף פתחו בנסיעה ארוכה כדי שהרכב בו נסעו ייצבור קילומטרים במד המרחק, כך יוכלו לספר שנסעו לחלק מזון לחיילים.

בין יתר העבירות הורשע לאזלה בהריגה, בחטיפה לשם חבלה, שוד, שימוש לרעה בכח המשרה, השמדת ראיות והטרדת עד בנסיבות מחמירות. בנוסף לעונש המאסר נגזרו עליו גם שבעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully