וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת חברון: "אלימות המתנחלים מטופלת"

פנחס וולף

1.7.2008 / 17:32

מפקד המשטרה אמר בדיון בוועדת החוקה של הכנסת, כי פועל בעיר צוות שמטפל בכל תלונה שמוגשת על הפרות סדר של יהודים

"בחברון פועל צוות שמטפל בכל תלונה שמוגשת נגד יהודים על הפרות סדר בעיר". כך אמר היום (שלישי) מפקד משטרת חברון, נצ"מ אבשלום פלד, בדיון בוועדת החוקה של הכנסת בנושא הפרות סדר של מתנחלים כלפי פלסטינים. לדבריו, הצוות שמונה קצין וארבעה חוקרים, הוקם כחלק ממסקנות ועדת שמגר לאחר הטבח שביצע ברוך גולדשטיין בעיר ב-1994.

נצ"מ פלד אמר את הדברים בתגובה לטענות ארגוני השמאל וחברי הכנסת זהבה גלאון, דב חנין וג'מאל זחאלקה, לפיהן משטרת חברון מפלה לרעה את התושבים הפלסטינים בהר חברון ומגלה אוזלת יד בטיפול בהפרות סדר של מתנחלים.

מיכאל, פעיל בארגון "שוברים שתיקה", תקף בדיון את המשטרה וטען כי גם בסיורים שנעשים בחברון בתיאום עם המשטרה, משטרת חברון מסרבת לעצור את המתנחלים שלטענתו חוסמים את הכביש. "אותי מטריד שהמשטרה אומרת בריש גלי שהיא מסרבת לאכוף את החוק", הוא אמר.

אלא שלטענת מפקד משטרת חברון, הפרת הסדר הראשונה היתה מצד ארגון "בני אברהם" ו"שוברים שתיקה". "ב- 25 באפריל פעילי הארגונים, שמבחינתי זהו אותו ארגון, נכנסו לסיור בחסות המשטרה בישוב היהודי בחברון", הוא סיפר בוועדה, "הניידת שליוותה את הסיור נסעה לאירוע אחר ופתאום קיבלנו הפגנה ביישוב היהודי בחברון של מספר ארגוני שמאל, סמוך לבתים".

ירידה של 40% בהפרות הסדר

לדבריו, "בשנת 2007 היתה ירידה של 40% בהפרות הסדר מצד המתנחלים, ואירוע כזה מתסיס את הכל. עשינו הערכת מצב ומנענו את כניסת הארגונים האלה לחברון מתוך כוונה שלי לחדש את הסיורים בשליטה שלנו". לדבריו, על ארגוני שמאל אחרים, כדוגמת תעיו"ש, אין הגבלת כניסה לעיר.

במהלך הדיון השמיעו חברי כנסת מימין ומשמאל טענות רבות על התנהלות המשטרה, וכל צד טען שהמשטרה מפלה אותו לרעה.

קצין החקירות והמודיעין של משטרת חברון, סנ"צ יעקב בן משה, הודיע בסיום הדיון כי במידת הצורך, המשטרה תשתמש לצורכי מודיעין בדמויות שהופיעו בוועדה. לטענתו, חלק מהנוכחים שהם מוכרים מההפגנות הציגו את עצמם למשטרה בצורה שונה מכפי שהם הוצגו בוועדה, וייתכן שהדבר יסייע למשטרה.

יו"ר הוועדה, ח"כ מנחם בן ששון (קדימה), ביקש מהמשטרה להגיש לוועדה חומר על הפרות הסדר ההדדיות מצד ימין ומצד שמאל. "אני מחזק את ידי המשטרה בניסיון להכניס סדר באזור מורכב וקשה כמו חברון", אמר בן ששון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully