וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בקדימה יוקדמו, פיזור הכנסת יידחה

ראש הממשלה אהוד אולמרט ויו"ר העבודה אהוד ברק סיכמו כי הפריימריז לראשות קדימה ייערכו עד 25 בספטמבר. בתמורה, מפלגת העבודה תתנגד לפיזור הכנסת

ראש הממשלה אהוד אולמרט ויו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון אהוד ברק הסכימו הלילה (רביעי) שהפריימריז לראשות קדימה ייערכו עד 25 בספטמבר. בקול ישראל דווח, כי בתמורה הסכים ברק למשוך את תמיכת העבודה בהצעות החוק לפיזור הכנסת, שאמורות לעלות היום להצבעה במליאה בקריאה טרומית. המשמעות: אין רוב לפיזור הכנסת, וההצבעה כנראה תבוטל או תידחה למועד אחר.

לפי הסכם שחתמו עליו חבר הכנסת צחי הנגבי (קדימה) ומזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ איתן כבל, הוועדה לענייני מפלגה של קדימה תתכנס הבוקר ותקבע את מועד הפריימריז. בשבוע הבא תאשרר סיעת קדימה את ההחלטה, ועד 10 ביולי תאשר אותה מועצת קדימה. הדבר יהיה עוד לפני החקירה הנגדית של מוריס טלנסקי .

חבר הכנסת צחי הנגבי אמר לאחר החתימה על ההסכם, כי שני הצדדים עלו על סולמות גבוהים וכי היה צורך להוריד אותם מהם. איתן כבל אמר, כי תביעתו של אהוד ברק מתממשת תוך התחשבות בתהליכים הפוליטיים הפנימיים בקדימה.

בטרם נחתם ההסכם, אמר גורם בכיר בקדימה כי מפלגתו צריכה לקבל החלטה דרמטית על מועד הבחירות המקדימות. "הדבר בלתי נמנע ויתרחש בין אם בכניעה לאהוד ברק ובין עם נפילת הממשלה, לאחר ששרי העבודה יפוטרו". גורם אחר בקדימה מתח ביקורת על ארבעת המתמודדים על ראשות המפלגה ציפי לבני, שאול מופז, אבי דיכטר ומאיר שטרית על שלא פעלו לאלץ את ראש הממשלה להגיע להכרעה בעניין הבחירות המקדימות.

חברי סיעת העבודה החליטו בתחילת השבוע לתמוך בהצעות החוק לפיזור הכנסת. זאת למרות איומי ראש הממשלה אהוד אולמרט, כי יפטר את שרי המפלגה אם יצביעו בעד ההצעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully