וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל ארה"ב, אפגניסטן היא עירק החדשה

24.6.2008 / 20:51

מאז 2002 מסתבכת המלחמה במדינה, ורף האלימות עלה השנה ב-40%. היום נהרגו בקרבות במדינה חייל בריטי ו-16 לוחמי טליבן

התקפות המורדים במזרח אפגניסטן עלו ב-40 אחוזים בחמשת החודשים הראשונים של השנה, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, כך אמר היום (שלישי) המפקד האמריקאי של כוחות נאט"ו במדינה.

עם זאת, הגנרל ג'פרי שלוסר התעקש כי נאט"ו משיגה התקדמות, אך הודה כי אין לו "שום דרך" לדעת אם המאמצים הללו "השיגו מומנטום בלתי הפיך". לדבריו, ההתקפות של הטליבן הפכו מתוחכמות ומסוכנות יותר, והופנו גם נגד יעדים כבתי ספר, במטרה לערער את ההתפתחות הכלכלית של אפגניסטן.

בזמן שהמלחמה בעירק מתחילה לספק אי אלו קבלות, כמו ירידה בכמות החיילים והאזרחים שנהרגים בפיגועים הבלתי נגמרים, המצב באפגניסטן מעורר דאגה רבה בוושינגטון וביתר בירות המערב. דאגה מיוחדת מעורר המצב בגבול עם פקיסטן, שם לפי בכירים אמריקאים נהנה הטליבן מחופש בלתי מוגבל.

דובר הנשיא האפגני חמיד קרזאי קרא היום לפקיסטן למנוע מחמושים לחצות את הגבול בדרכם לפעילות מבצעית, או שאפגניסטן עצמה תיקח את היוזמה. מוקדם יותר החודש איים קרזאי לשלוח חיילים אפגנים לתוך פקיסטן כדי לקדם את מלחמתם בטליבן.

"האפגנים חייבים להחליט"

ההצלחה באפגניסטן תגיע, לפי הגנרל שלוסר, לא בזכות פעילות צבאית, אלא רק כאשר "אפגנים שיושבים על הגדר" יבינו כי ממשלתם מהווה אופציה טובה יותר מאשר כל מה שיש לטליבן ולשאר המורדים הפונדמנטליסטים להציע. שלוסר הוסיף כי "איננו יודע כמה זמן התהליך הזה ייקח", וכי רמת האלימות במדינה האסייתית נמצאת בעלייה מאז 2002. סך כל כוחות נאט"ו באפגניסטן עומד על 53 אלף חיילים ב"כוח הסיוע הבינלאומי".

בתוך כך, נהרג היום חייל בריטי במהלך קרב יריות עם חמושי הטליבן בדרום המדינה, והפך להרוג ה-107 בקרב הצבא הבריטי מאז הפלישה האמריקאית-בריטית ב-2001. בשבועיים האחרונים נהרגו עשרה חיילים בריטים באפגניסטן. במקביל, הפצצות מהאוויר הרגו היום 16 לוחמי טליבן שהשתלטו על עיירה קטנה במזרח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully