וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורים בהסתדרות: "נעזוב את ההוראה"

נעמה טלמור

15.6.2008 / 17:03

יותר ויותר חברים בהסתדרות המורים מתוסכלים מהרפורמה החדשה במערכת החינוך. "אם המצב כרגע הוא לא טוב - אחרי הרפורמה הוא יהיה גרוע"

יוסי וסרמן, יו"ר הסתדרות המורים, מוביל מהלך חסר תקדים יחד עם משרד החינוך - את הרפורמה המדוברת, שהציבור לא יודע עליה כמעט כלום. אך לא מעט מורים מרגישים כי זהו מהלך של איש אחד.

"אם המצב כרגע הוא לא טוב - הוא יהיה גרוע". אומרת ענת שניידר, ממובילות המאבק כנגד ההסכם המתגבש, "כמות המיילים שאני מקבלת ביום היא אדירה. כותבים לי תודה על כך שאני הפה של המורים. צריך להבין, אנשים מפחדים".

כבר כעת, עם מעט המידע הנמצא בידי הציבור, ניתן להבין דבר אחד - שמורכבות ההסכם לא תקל על הציבור להבין מה בדיוק ירוויחו המורים ומה יפסידו. בנוסף, העובדה שההסכם המתגבש, שישפיע על חייהם המקצועיים של המורים, טרם הובא לידיעתם מעלה שאלות קשות.

"שוברים את רוחנו"

"אני אעזוב את ההוראה" אומרת יעל כהן, מורה במערכת החינוך כבר 17 שנים. "שוברים לנו את הרוח. אין עניין, אין חשק. הדרגים הבכירים יכולים לחתום על איזה הסכם שהם רוצים אבל תבינו - אפשר להביא את הפרה לשוקת, אבל אי אפשר להכריח אותה לשתות".

משרה מלאה של מורה הסתדרות מוגדרת כיום 30 שעות. לפי ההסכם החדש, יעבדו המורים 36 שעות שבועיות. "אני מרוויחה היום 8,000 שקלים ברוטו ולאחר ניכוי המס נשארים לי פחות מ-7,000 שקלים", ממשיכה יעל "אם אני מבינה נכון על פי טבלאות השכר שהתפרסמו בתחילת השנה שעברה, אולי אקבל תוספת ממוצעת של 600 שקלים לנטו, בשביל זה אעבוד עוד 6 שעות נוספות בשבוע? זו בדיחה".

"סותמים פיות"

מה שמפחיד את המורים אולי יותר מכל הוא דווקא העובדה שיאולצו בעל כורחם ליטול חלק ברפורמה החדשה. "עד לפני חודשיים, במכתבים ששלח וסרמן לבתי המורים עוד ניתן היה לבחור האם ברצוננו להצטרף לרפורמה החדשה, עכשיו זו כבר לא בחירה פתאום? מדוע? אם ההסכם כל כך טוב לנו, מדוע אנחנו לא רוצים לקחת בו חלק?" זועמת שניידר.

"יש סתימת פיות ורדיפה אחרי מי שלא הולך בתלם שהוחלט על ידי הסתדרות המורים. מורה שהביעה את דעתה נתבעת כספית על 800 אלף שקלים? איפה נשמע כזה דבר? יש איתי אלפי מורים גלויים במאבק, ועוד רבים רבים סמויים. כולם שלחו מכתבי סירוב ואינם רוצים ליטול חלק ברפורמה. ממיטים עלינו אסון, רבים שוקלים עזיבה".

שרת החינוך יולי תמיר אמרה, שתצא השבוע לסיור ברחבי הארץ באוטובוס מיוחד, כי "מטרתו העיקרית של הסיור ברחבי הוא להפיג את החששות, ולנהל דיאלוג אמיתי עם ציבור המורים", עוד הוסיפה השרה, כי "אני עושה הסכמים עם ארגונים ולא ניתן לפרקם ולעשות הסכמים בודדים עם כל מורה ומורה. רוב המורים יודעים שזהו הסכם שמיטיב עימם ועוד רבים יווכחו. באשר לשאר, מדובר בהתנגדות מקומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully