וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הגאווה בת"א: אלפים השתתפו בחגיגות

המצעד העשירי יצא לדרך, לאחר מספר עימותים מילוליים בין הצועדים למפגינים מהימין. מספר רחובות במרכז העיר נסגרו

אלפי בני אדם התאספו בגן מאיר בתל אביב להשתתף היום (שישי) במצעד הגאווה בתל אביב. החגיגות נפתחו בגן, שם נחנך מרכז עירוני ראשון מסוגו לקהילה ההומו-לסבית, והמצעד עצמו יצא סמוך לשעה 13:00 לכיוון חוף גורדון. לאחר השעה 15:00 התקיימה בחוף מסיבה, בהשתתפות זמרים ואמנים.

מספר עימותים מילוליים התפתחו בין הצועדים לבין פעילי ימין שהגיעו להפגין כנגדו, ואולם הם הסתיימו במהירות.

לרגל המצעד, נסגר בשעה 10:00 לתנועה רחוב טשרניחובסקי, בו יחלו החוגגים לצועד. בהמשך נסגרו לסירוגין לתנועה הרחובות בוגרשוב בקטע שבין המלך ג'ורג' עד בן יהודה, בן יהודה מאלנבי ועד ארלוזורוב ושדרות בן גוריון בקטע שבין בן יהודה ועד כיכר אתרים.

"מצעד צנוע במיוחד"

לדברי חבר מועצת עיריית תל אביב מטעם ש"ס, דורון לוי, מצעד הגאווה השנה היה אמור להיות "צנוע במיוחד". "קיבלנו תשובה מהמשנה ליועץ המשפטי של העירייה, גבי פריאל, וממפכ"ל המשטרה", אמר, "כי תהיה התחייבות מכל מי שאמור להופיע, שלא לפגוע בכבוד האדם ולשמור על ההוראות".

לדבריו, "הובהר לרקדנים שבשום אופן אסור להם להתערטל ולנהוג באופן בלתי חוקי, כלומר להשתמש באביזרים פרובוקטיביים שעלולים לפגוע בכבוד הציבור".

אתמול הגיש לוי תלונה במשטרת תל אביב נגד העירייה, בגין "עבירה על חוק הצגת תועבה בחוצות העיר", בניסיון למנוע את קיום המצעד. "העירייה מארגנת, מפיקה ומתקצבת את המצעד, ואנחנו טוענים שהיא עוברת על חוק העונשין של הצגת תועבה שדינו מאסר שלוש שנים", אמר לוי לוואלה! חדשות. "התלונה גם מתבססת על כך שכל אירוע כזה מחייב את משטרת ישראל לאשר את האירוע, אבל עדיין לא קיבלתי את מסמכי האישור".

איתי פנקס, חבר מועצת העיר מטעם מרצ, אמר בתגובה כי "הניסיון הפתטי למנוע את המצעד הוא התועבה האמיתית. מצעד הגאווה הוא סמל השפיות והסובלנות שמאפיינת את תל אביב-יפו כעיר דמוקרטית וחופשית, ועל הממסד החרדי להבין זאת".

בתוך כך, חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ), שהשתתפה במצעד הגאווה, תקפה הבוקר את יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, על התנגדותו לקיום המצעד. "ישי לא יעשה הון פוליטי על גבה של הקהילה הגאה", אמרה גלאון. "בערות ודעות חשוכות מבקשות למנוע את חופש הביטוי ואת הלגיטימיות של המצעד ולהחזיר אותנו לימי הביניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully