וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: 3 תושבי לוד תכננו לרצוח חייל

נתיב נחמני ויהושע בריינר

2.6.2008 / 13:18

לפני כחצי שנה גויסו הצעירים על ידי ארגון טרור. הם תכננו לחטוף ולרצוח חייל לצורכי מו"מ על שחרור אסירים פלסטינים

איימן קדורה, אמיר נפאר ויאסין חינאוי, תושבי לוד בשנות ה-20 המוקדמות לחייהם, החברים בתנועה האיסלמית, הואשמו היום (שני) בסיוע לאוייב במלחמה ובקשירת קשר לפשע. על פי כתב האישום השלושה פעלו יחד עם ארגון טרור על מנת לבצע פיגוע מיקוח - חטיפת חייל.

עוד עולה מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד קרן וקסלר מפרקליטות מחוז המרכז לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, כי השלושה משתייכים לאותה קבוצה דתית המתפללת יחד במסגד בעיר מגוריהם ושלושתם שהו בירדן לצורך לימודי דת החל משנת 2007. במשטרה סיפרו היום כי השלושה הכירו במהלך פעילותם בתנועה האיסלמית.

לפני כחצי שנה גויסו הצעירים על ידי גורם עויין למדינת ישראל והסכימו לחבור לאותו הגורם ולסייע בחטיפה ורצח של חייל, לצורכי משא ומתן על שחרור אסירים פלסטינים. ב-20.12.07 נאפר כינס מפגש דחוף בין השלושה במסגד, אז פרש בפניהם את פרטי התוכנית. נפאר הציע כי שלושתם יחטפו את החייל, יצלמו אותו ואז ירצחו אותו באמצעות אקדח או סכין. לאחר מכן אמר כי יקברו את גופתו ויעבירו את התמונה ואת התעודות שלו לאותו ארגון עויין, כדי שזה יפתח במשא ומתן עם ישראל.

בכתב האישום נכתב כי מאז המפגש, חסך קדורה כסף לצורך מימון הפעולה, אך תוכניות השלושה נקטעו עקב מידע שהביא למעצרו של חינאוי לפני כחודש. כשבוע לאחר מכן נעצרו שותפיו. השלושה נעצרו על ידי השב"כ וימ"ר מרכז במשטרה.

נפאר מואשם בשידול לרצח, סיוע לאוייב במלחמה ובקשר לסיוע לאוייב במלחמה. קדורה מואשם גם הוא בקשר לסיוע לאויב במלחמה ובקשירת קשר לביצוע פשע. חינאוי, שכאמור היה הראשון שנעצר, מואשם אך ורק בחיפוי על עבירה. בשב"כ אומרים שנאפר כדורה, הינם קיצוניים והושפעו ממטיפים איסלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully