וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרגל נסים נאסר הוחזר ללבנון

ניר יהב

1.6.2008 / 9:37

נאסר הועבר ללבנון כחלק ממחווה לקידום עסקת חילופי שבויים עם חיזבאללה. ריצה שש שנות מאסרו בעוון ריגול עבור הארגון

המרגל היהודי-לבנוני נסים נאסר השתחרר היום (ראשון) בבוקר מהכלא הישראלי. נאסר הועבר ללבנון במעבר הגבול בראש הנקרה, לאחר שסיים לרצות את שש שנות המאסר שנגזרו עליו בעוון ריגול לחיזבאללה. שחרורו מתפרש כמחווה לקידום עסקת חילופי שבויים עם הארגון. נאסר סיים לרצות את עונשו לפני כחודש ומאז הוא הוחזק במעצר מנהלי. פרקליטתו עו"ד סמדר בן נתן טענה כי המדינה מחזיקה בו כקלף מיקוח לעסקה עתידית עם חיזבאללה.

בכפרו, באזוריה, מכינים לקראתו קבלת פנים גדולה. אחיו סיפר לרשת הטלוויזיה "אל-מנאר" השייכת לחיזבאללה, כי בכפר שוררת אווירת שמחה ואושר וכי כולם מצפים לבואו של נאסר.

"התבקש להתנער מנסראללה"

נאסר סיפר בימים האחרונים לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, כי משרד הפנים הפעיל עליו לחצים לפני מועד שחרורו המקורי, לפני כחודש, במסגרתו התבקש להתנער ממזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה.

לדברי נאסר, משטרת ההגירה בשיתוף פעולה עם משרד הפנים מנעו את שחרורו מהכלא בסוף חודש אפריל משום שסרב לשתף פעולה עם תוכניתו של נציג משרד הפנים, לפיה נדרש נאסר להודיע טרם יציאתו מהכלא כי הוא מסרב לשוב ללבנון וכי הוא מבקש מנסראללה שלא לדבר בשמו ולא לכלול אותו בעסקה לחילופי שבויים.

נאסר סיפר כי השיב בשלילה וגרם לכעס רב אצל נציג משרד הפנים. לדבריו, האחרון קיים מספר שיחות טלפון ובסופן החליט להשיב את נאסר לתאו ולדחות את שחרורו "לאור עבירה על החוק הבינלאומי והישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully