וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע גורש הפרופ' היהודי-אמריקאי מישראל?

ניר יהב

24.5.2008 / 18:11

פרופ' פינקלשטיין, מומחה לסכסוך הישראלי-פלסטיני שנפגש עם בכיר חיזבאללה, לא הורשה להכנס לארץ. איום ביטחוני או רדיפה פוליטית?

מדוע סורבה כניסתו לישראל של איש אקדמיה אמריקאי? לוואלה! חדשות נודע, כי בלילה שבין חמישי לשישי הגיע לביקור פרטי בישראל פרופ' נורמן פינקלשטיין, מרצה אמריקאי למדע המדינה המתמחה בסכסוך הישראלי-פלסטיני. לאחר שעוכב לחקירה, החליט השב"כ למנוע את כניסתו לישראל ולגרשו בחזרה. הסיבה הרשמית לכך היא סיבה ביטחונית, אולם עורך דינו טוען כי מה שעומד מאחורי הגירוש הוא הביקורת הנוקבת שהוא משמיע על ישראל.

פרופ' פינקלשטיין, יהודי-אמריקאי ובן לניצולי שואה, ידוע בעולם כאחד המבקרים החריפים ביותר של ישראל. בספרו מעורר המחלוקת, "תעשיית השואה", גרס פינקלשטיין כי השואה היהודית מנוצלת על ידי ישראל ויהדות ארצות הברית למטרות פוליטיות בעיקר נגד הפלסטינים. לפני כחודשיים ביקר פינקלשטיין בלבנון, שם נפגש עם בכיר חיזבאללה, השייח' נביל קאוק, והביע את אהדתו לארגון הלבנוני.

עו"ד מיכאל ספרד, המייצג את פינקלשטיין, מסר לוואלה! חדשות כי פינקלשטיין הופתע מאד מההחלטה לגרשו. "זו אינה הפעם הראשונה שהוא מגיע לבקר בישראל. הוא ביקר כאן פעמים רבות בשנים האחרונות ולכן הוא כה הופתע. כעת אני ממתין שהוא ישוב לארצות הברית וייתן לי הנחיות מה לעשות. אם הוא יחליט לנהל מאבק משפטי, נפתח במאבק, משום שסטטוס של מסורב כניסה נשאר בתוקף לעשר שנים".

"אני מאד מפחד לחשוב מה הסיבה האמיתית לגירושו של פרופ' פינקלשטיין", ממשיך עו"ד ספרד. "הוא אמנם נחשב למבקר חריף ביותר של ישראל, אולם כאזרח מצמררת אותי המחשבה שהגענו לשלב שבו אנו לא מאפשרים לאנשים להיכנס לישראל בגלל מה שהם חושבים עלינו".

מהשב"כ נמסר בתגובה כי "נורמן פינקלשטיין סורב כניסה לישראל מסיבות ביטחוניות הנוגעות לחשדות בדבר קשריו עם גורמים עוינים בלבנון ואף נמנע מלמסור פרטים מלאים אודות חשדות אלה במהלך התחקור הביטחוני שבוצע לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully