וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד יישובי הגולן: רה"מ מסכן את ישראל

פנחס וולף ונעמה טלמור

21.5.2008 / 12:24

בימין הגיבו בזעם על המו"מ בין ישראל לסוריה. ח"כ גדעון סער: "אין גבול לציניות של אולמרט". אלדד: "אולמרט בוגד במדינה"

גדעון צנטנר

(צילום וידאו: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הצהרתה הפומבית והמפתיעה של לשכת ראש הממשלה על המשא ומתן בין ישראל לסוריה, עוררה תגובות סוערות במערכת הפוליטית ובקרב ראשי יישובי הגולן. יו"ר ועד יישובי הגולן וראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה אמר כי "ראש ממשלה שמוכן לוותר על חבל ארץ ישראלי, בריבונות ישראלית, ולמסור אותו לידיהם של הסורים והאירנים – מסכן את קיום מדינת ישראל".

"הגולן הוא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ושייך לכל אזרחי ישראל. הצהרת לשכת ראש הממשלה שכעת מנסה בכל דרך אפשרית למלט את עצמו משיני החקירות, היא מעשה ציני ומסוכן, המעמיד אינטרס אישי זר מעל האינטרס הלאומי", אמר מלכה. הוועד יתכנס הערב על מנת לדון ב"דרכי התגובה וההתמודדות" עם המשא ומתן.

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, אמר כי "מקבל מעטפות המזומנים לא ייגע בגולן". סער אף קישר בין החקירה הפלילית נגד אולמרט למשא ומתן עם דמשק: "הצהרתו של ראש הממשלה מוכיחה כי אין גבול לציניות במשחק שמשחק אולמרט בנכסיה האסטרטגיים של מדינת ישראל למען הישרדותו האישית".

סער הוסיף כי "לאולמרט אין רוב לוויתורים בגולן, לא בכנסת ולא בציבור". סער גם קרא לש"ס לפרוש מהממשלה: "הם חייבים להפסיק לאפשר לו לשחק בגורל המדינה". בתוך ראשי סיעות "הליכוד", "ישראל ביתנו" ו"האיחוד הלאומי" פנו ליושבת ראש הכנסת דליה איציק ודרשו ממנה לקיים עוד היום דיון דחוף בנושא.

יו"ר השדולה למען הגולן בכנסת, ח"כ ישראל כץ (ליכוד) אמר כי "על נשיא סוריה לדעת שיש בכנסת רוב ברור נגד נסיגה מרמת הגולן, דבר המגובה בחתימתם של מעל 61 חברי כנסת. הכנסת לא תאפשר את מכירת הגולן לסוריה". לדבריו, "מצער שראש הממשלה פועל בניגוד לעמדת הרוב בישראל ובכנסת. מסירת הגולן לסוריה, הפועלת בחסות אירנית".

"פתח להסכם שלום עם מדינות ערב"

ח"כ אריה אלדד אמר כי "זהו ספין מושחת של אדם שחושב שאם שרון נמלט ממשפט בזכות ההתנקות, הוא יתנתק ממשפט בזכות בגידה בישראל על ידי מתן הגולן, למי שהתכוון רק לאחרונה לייצר נשק גרעיני ומממן ומפעיל את החיזבאללה וחמאס".

בשמאל היו חלוקים באשר לנכונות כוונותיו של אולמרט. ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה כי "כמי שתומכת במו"מ עם סוריה והחזרת הגולן תמורת הסכם שלום, אני מודאגת מיוזמת אולמרט ואין לו תוקף מוסרי לקדם מהלכים מדיניים, שמטרתם היא הסחת הדעת מחקירותיו". לעומתה, חברה לסיעה, ח"כ חיים אורון, בירך על ההודעה: "אולי נוצר פתח למשא ומתן כולל עם כל ארצות ערב, אך אסור שהמשא ומתן עם סוריה יפגע בפלסטינים".

ח"כ שלמה מולא (קדימה) בירך על ההצהרה: "אני תומך בכל הסכם שלום שיביא לנו שקט וינתק את סוריה מציר הרשע ומחיזבאללה. אתמוך בירידה מהגולן תמורת שלום מלא". לעומתו, ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר כי "מה החיפזון? אסד הוא לא טלנסקי והוא לא בורח לשום מקום. הוא נשאר איתנו במזרח התיכון לעוד חודשים ושנים". לדבריו "עצוב לראות שרמת השחיתות של רה"מ מגיעה לכך שלא רק שהוא מקבל לידיו מעטפות עם מזומנים הוא מוכן להזדרז ולמסור את רמת הגולן לסורים ולסכן את בטחון."

שר התעשייה והמסחר, אלי ישי, אמר כי "סוריה היא עדיין יסוד מרכזי בציר רשע ואין זה ראוי להעביר את החזית הצפונית שלנו לידיה. אני לא רואה מקום למו"מ כעת, ובטח שאין מקום להפקיר את ביטחוננו בידי חיזבאללה". הוא הוסיף כי הוא סבור שמדובר ב"שיחות עקרות".

שר השיכון זאב בוים (קדימה) הודיע כי הוא מתנגד עקרונית לירידה מהגולן, אולם לדבריו, "יש לשמוע בדיוק על מה מתנהל המו"מ. ניתן להגיע להסדר שלום עם הסורים רק אם הם יפסיקו את כל פעולות הטרור, וישתחררו מהתלות באירן". הוא הוסיף כי "ניתן להגיע עם הסורים להסכם חכירה של הגולן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully