וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1976 - אנטונין פאננקה

אחרי שנים בהן הגיעה רחוק, אבל לא מספיק, הצליחה נבחרת צ'כוסלובקיה להעפיל לגמר יורו 1976 ואף לזכות בטורניר. הצ'כוסלובקים הציגו נבחרת מאוזנת, ללא כוכבים בולטים, שבדרך למשחק על התואר מול מערב גרמניה, ניצחה 0:5 את פורטוגל, העיפה את ברית המועצות במפגש כפול ברבע הגמר והתגברה על הולנד בחצי. מערב גרמניה הגיעה כאלופה המכהנת ובאותן שנים בנתה לעצמה את התדמית הידועה שלה, של הנבחרת שאף פעם לא נכנעת. הצ'כוסלובקים אמנם עלו ליתרון 0:2 עד הדקה ה-25, אבל דיטר מולר וברנד הולצנביין, בדקה ה-89, דאגו לשלוח את המשחק להארכה.

אנטונין פאננקה היה עוד שחקן בנבחרת צ'כוסלובקיה. קשר התקפי שלא נחשב לבולט מעל שאר חבריו, אבל בעיטת הפנדל שלו, שהכניעה את ספ מאייר ועד היום נקראת על שמו, הפכה אותו לגיבור של אותו טורניר. שבע הבעיטות הראשונות בדו קרב הפנדלים נכנסו פנימה וכשהיא בפיגור 4:3, שלחה מערב גרמניה את הולי הונס לבעיטה הרביעית שלה. "החלטתי לבעוט חזק, לפינה הגבוהה, אבל הכדור הלך מעל המשקוף. אני חושב שלפני שנה בערך הצליחו למצוא אותו", סיפר קשר העבר הגרמני לפני כמה שנים. כעת התייצב פאננקה מול מאייר לבעיטה שאם תיכנס, תעניק לצ'כוסלובקיה את תארה הראשון בטורניר משמעותי. הקשר רץ אל הכדור והקפיץ אותו למרכז השער, כשהשוער הגרמני משתטח שמאלה. הכדור שהה באוויר באיטיות עד שפגע ברשת ונתן אות לשמחה צ'כוסלובקית גדולה.

עד היום ניתן לראות בועטי פנדלים חוזרים על אותה בעיטה, אבל מבחינתו של העולם, הראשון לבצע אותה היה אנטונין פאננקה הצ'כי, שעל שמו גם קרויה אותה בעיטה. "אחרי כל אימון הייתי נשאר עם השוער שלנו ומתרגל פנדלים. היינו מתערבים על חטיף, או על כוס בירה, אבל הוא היה שוער מצוין. לפני שהייתי הולך לישון בלילה, הייתי חושב איך להפוך לטוב ממנו. ככה עלה לי הרעיון לפנדל כזה", סיפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully