וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישית מהציבור: לא נשב ליד פגוע נפש

נעמה טלמור

18.5.2008 / 19:33

בישראל של 2008 עדיין מאמינים שבעיות נפשיות הן מידבקות: אחוזים ניכרים מהציבור לא יישבו באוטובוס או יגורו בסמוך לפגוע נפש

בישראל של 2008 עדיין חושבים כי פגועי נפש הנם אנשים אלימים, מסוכנים, וחלקם אף מאמינים כי מדובר "במחלה מידבקת" – כך עולה ממחקר חדש שנערך בחברה למתנ"סים.

המחקר נערך בקרב שתי קבוצות, כשכל אחת מהן מנתה כ–300 משתתפים. קבוצה אחת מנתה כאלו שבאו במגע אישי, משפחתי או מקצועי עם פגועי נפש. הקבוצה האחרת כללה אנשים שאינם מכירים פגועי נפש ושאין להם קשרים חברתיים או מקצועיים איתם.

מהמחקר עלה, כי 21% מהציבור שאינם מכירים פגועי נפש לא היה מוכנים לשבת ליד חולים באוטובוס. רק 50% מהציבור מוכנים לגור בשכנות לפגועי נפש, לעומת 72% מאלו המכירים את החולים. 98% מהאוכלוסייה בישראל לא מוכנים להתחתן עם אדם שהיה או שעודנו חולה. גם 89% אנשים שמכירים מקרוב פגועי נפש נתנו תשובה דומה.

"מצער להיווכח כי עדיין רוב תושבי ישראל אינם מוכנים לקבל פגועי נפש כקולגות בעבודה, כידידים או כשכנים", אמרה על המחקר טליה בוז מזרחי, מנהלת התוכנית של החברה למתנ"סים לשילוב פגועי נפש בחיי הקהילה. "אך אין ספק כי באותם ישובים ומתנ"סים בהם מתקיים שילוב של פגועי נפש בחיי הקהילה – יש שינוי לטובה ונכונות רבה יותר לקבל אותם כמות שהם", אמרה.

לדברי עורכי המחקר, ניתן להצביע על התפתחות רחבה בכל הקשור לתחום הטיפול והשיקום של נפגעי נפש. לדבריהם, טיפול תרופתי מתקדם הביא לכך שכיום 90% מפגועי הנפש במדינת ישראל מתגוררים בקהילה ומתפקדים באופן כמעט מלא ועצמאי.

  • עוד באותו נושא:
  • פגועי נפש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully