וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סידורי שינה נשיאותיים: הכל מאחורי ועידת הנשיא

TheMarker

13.5.2008 / 10:41

כמה נשיאים מכהנים יגיעו לוועידת הנשיא שמתקיית היום בבנייני האומה בירושלים? ■ היכן ישתכנו המנהיגים המכובדים? ■ עבור מי הכשירו סוויטה מיוחדת במלון ענבל? ■ מי ביטלה ביקור חשוב בסין כדי להשתתף בכנס? ■ כמה מטוסים גוייסו כדי לשאת את ציוד

בוש יגיע במטוס הנשיאותי אייר פורס 1, ואליו יתלוו 15 עיתונאים. במטוס נפרד יגיעו כ-100 אנשי תקשורת, שיקימו מרכז תקשורת בקינג דיוויד. טוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, יישן בסוויטה במלון ענבל. במלון הכשירו עוד שבע סוויטות, נוסף ל-26 הסוויטות הקיימות. בנוסף, גויסו כל 250 עובדי המלון למען אירוח האח"מים. אורחים נוספים שיתארחו במלון ענבל, והגיעו לישראל כבר היום: נשיא רוסיה לשעבר, מיכאיל גורבצ'וב, נשיא אינדונזיה לשעבר עבד א-רחמן וחיד, שמגיע יחד עם בתו, ויהיה המוסלמי היחיד בוועידה; נשיא אוקראינה לשעבר ליאוניד קוצ'מה, שביקש אבטחה מיוחדת, נשיא אלבניה במיר טופי בא עם אשתו; נשיא סלובניה לשעבר דנילו טורק, מגיע עם אשתו ושלושה מלווים; נשיא לאטוויה ולדיס זטלרס, בא אף הוא עם אשתו, וביקש עוד חמישה חדרים לפמלייתו.







עוד באים: שר החוץ של גרמניה יושקה פישר; מנכ"ל קבוצת פובליסיס מוריס לוי, שמגיע לבדו, וישהה במלון ענבל. שר החוץ האמריקאי לשעבר הנרי קיסינג'ר ביקש את סוויטת הפנטהאוז וחדר נוסף למאבטח שלו. בסוויטות במלון משתכנים, בין היתר: נשיא קזחסטאן נורסולטן נזרבייב, שביקש סוויטה ו-14 חדרים לפמלייתו; סרגי ברין ממייסדי גוגל, שמגיע יחד עם אשתו; אייל ההון ההודי ראטן טאטא, שמגיע עם העוזר שלו; איל התקשורת רופרט מרדוק, שמגיע עם עוזרו האישי; הסופר אלי ויזל, שמגיע עם אשתו וביקש את סוויטת המנהלים; איש העסקים שלדון אדלסון מגיע עם אשתו ויישן בסוויטה הנשיאותית. הפילוסוף ברנאר אנרי-לוי ואשתו באים אף הם, ואבי גוז'ף-כהן, אסטרטגית ההשקעות של גולדמן סאקס, מגיעה לבדה. נשיא יאהו לשעבר טרי סמל בא בלוויית הנשיאה הנוכחית של יאהו, סוזן דקר, והשניים ישהו במלון הילטון תל אביב.



אמש בקוקטייל בחצר המשכן



נשיא המדינה שמעון פרס אירח אמש לארוחת ערב במשכן הנשיא 160 מנהיגים יהודים ובעלי תפקידים בכירים מהעולם שהגיעו לוועידת הנשיא. בוועידה ישתתפו 13 ראשי מדינות, 2,000 מוזמנים רשמיים וכ-3,500 אורחים שישתתפו באירועי הגאלה. לפני ארוחת הערב אתמול נערכה קבלת פנים בחצר המשכן. על כוס יין ושיפודי דגים מעודנים הוחלפו רשמים.



אבי ג'וזף-כהן, הכוהנת הגדולה של "וול סטריט", סיפרה ל-TheMarker כי עם קבלת ההזמנה של פרס להשתתף בכינוס ביטלה ביקור בסין. "זה כבוד גדול בשבילי להשתתף באירוע. בשבוע שעבר נחגגו 60 שנה לעצמאותה של ישראל. כעת צריך לדבר על העתיד שמצפה לנו", הסבירה. ג'וזף-כהן תשתתף ברב שיח בכינוס. היא לא פירטה את עמדותיה על המשק הישראלי, אך שיבחה את יסודותיו הבריאים. בארוחת הערב השתתפו, בין היתר, מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר הנרי קיסינג'ר, דניס רוס, אלן דרשוביץ, האוליגרך ליאוניד נבזלין, שרי אריסון, המיליונר דניאל אברמס, המיליונר ובעלי העיתון "ישראל היום" שלדון אדלסון. אדלסון, המשמש כנשיא הכבוד של הוועידה, תרם 3 מיליון דולר לתקציב הכנס, שמסתכם ב-21 מיליון שקל.



לאתר ועידת הנשיא באתר TheMarker



עוד נכחו שר האוצר לשעבר יעקב נאמן, חברת הכנסת קולט אביטל, הרמטכ"ל לשעבר משה יעלון, האלופים במיל' עוזי ארד, עוזי דיין ואהרון זאבי פרקש, יו"ר המכון לתכנון מדיניות העם היהודי, שאירגן את האירוע והיה חבר בוועדת וינוגרד, פרופ' יחזקאל דרור, וגם פרופ' רות גביזון. שגרירי ישראל בארה"ב הגיעו אף הם: השגריר הנוכחי סלי מרידור וקודמיו: דני איילון וזלמן שובל.



השטיח האדום נפרש



חמישה מטוסי מטען ענקיים יפרקו היום ציוד בנתב"ג לקראת הגעתו לישראל של נשיא ארה"ב. מדובר בעיקר בציוד אבטחה שילווה את בוש בסיוריו בישראל. בנתב"ג ייערך טקס קבלת פנים ממלכתי נפרד לכבוד הגעתו של נשיא ארה"ב. שאר האח"מים יסתפקו בשטיח אדום שייפרש לרגליהם ממדרגות המטוס - במקרה שיגיעו בטיסה פרטית, כמו נשיאי קרואטיה, לאטוויה, רואנדה וגיאורגיה. היום תיערך חזרה כללית של הטקס. פרט לנשיא ארה"ב, יגיעו מחר לישראל גם ראש ממשלת הונגריה פרנץ ג'ורצ'אן, ושר החוץ של ספרד.



תפריט מאוזן



נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש החליט שוועידה בישראל אינה סיבה לוותר על הגזרה וביקש שהצוות הקולינרי במלון קינג דיוויד שידאג לארוחות על טהרת הדגים והירקות. עם זאת, הוא ביקש שלא ישכחו לצרף את המאכלים האהובים עליו: המבורגר וקולה.



לאתר ועידת הנשיא באתר TheMarker


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully