וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת סניורה: "להציל את לבנון מהפיכה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים ופנחס וולף

9.5.2008 / 21:49

הממשל בלבנון: התקיפות של חיזבאללה הם הפיכה מדינית שמטרתה להביא להחזרת סוריה ללבנון. בקרבות נהרגו עד עתה 15 בני אדם

הממשל בלבנון מכנה הערב (שישי) את העימותים שפרצו עם ארגון חיזבאללה כניסיון הפיכה של הארגון, שכל רצונו הוא להחזיר את סוריה ללבנון.

קואליציית ה-14 במרץ בלבנון - הכוללת את מתנגדי המשטר הסורי, נאמני ראש הממשלה פואד סניורה ומתנגדי חיזבאללה - קראה הערב למדינות ערב ולקהילה הבינלאומית לסייע ללבנון "הנתונה להפיכה חמושה שמבצע חיזבאללה על מנת להשיב את סוריה ללבנון ולהביא את אירן לים התיכון". בכרוז שפרסמה הקואליצייה היא מסרה כי אסור לעולם לשבת בחיבוק ידיים נוכח ההפיכה. "עליו ללחוץ על סוריה שתימנע מהעברת כלי נשק ולתמוך בממשלה החוקית בלבנון".

האופוזיציה בלבנון הודיעה כי חיזבאללה ימשיך להחזיק בשכונות בביירות עד אשר יימצא פתרון למשבר הפוליטי במדינה. בינתיים, העימותים בביירות בין חמושי חיזבאללה לבין צבא לבנון הופסקו לאחר שחמושי חיזבאללה הצליחו להשתלט על השכונות הסוניות בבירה הלבנונית ובכך למעשה השתלטו על מרבית העיר.

מקור לבנוני ביטחוני מסר לרשת "אל-ערביה" כי צבא לבנון התפרש בשכונות הסוניות שנכבשו על ידי חיזבאללה. עדי ראייה מסרו כי דגלים של חיזבאללה ושל תנועת 'אמל' תלויים על בתים רבים ברחבי ביירות.

קרבות קשים ניטשים זה היום השלישי בבירה ביירות בין חיזבאללה לחמושים התומכים בממשלת לבנון. חמושי חיזבאללה ופעילי תנועת 'אמל' השתלטו על מערב ביירות. חיזבאללה מחזיק בשדה התעופה הבינלאומי, ופעיליו צרים על בתיהם של בכירים בממשלה ותומכיהם. עדי ראייה סיפרו כי במהלך הלילה נשמעו קולות נפץ ורעש מכונות ירייה ברחבי בירת לבנון. מקורות ביטחוניים הודיעו כי לפחות 15 בני אדם נהרגו עד כה בקרבות.

החיזבאללה הפסיק את שידורי הטלוויזיה

רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" מדווחת כי צבא לבנון שיגר כוחות מתוגברים להתפרש בסמוך לביתו של חבר הפרלמנט הדרוזי וואליד ג'ונבלאט, הידוע כאחד ממתנגדי חיזבאללה. צבא לבנון תיגבר את כוחותיו בסמוך למשרדי העיתון האנטי-סורי "א-נהאר" בביירות. מקורות בתחנת הטלוויזיה "אל-מוסתקבל" השייכת לסעד חרירי מסרו לכתבת הרשת כי הם הפסיקו את השידור ביוזמתם וכי הוא צפוי להתחדש מאוחר יותר.

אנשי חיזבאללה הפסיקו הבוקר את שידוריה של רשת הטלוויזיה "Future News" התומכת בממשלת לבנון, ונמצאת בבעלותו של סעד אל-חרירי, ראש הקואליציה המושלת במדינה ונתמכת על ידי ארצות הברית. "קצין צבא מלווה באנשי חיזבאללה צעדו לתוך התחנה ואמרו לנו להפסיק את השידור. אנחנו כבר לא באוויר", אמר בכיר ברשת.

נשיא סוריה בשאר אסד נפגש הבוקר עם אמיר קטאר. סוכנות הידיעות הסורית מסרה כי השניים דנו במצב בביירות וכי סיכמו כי "מדובר במשבר פנים-לבנוני".

בתוך כך, קראה מועצת הביטחון של האו"ם לצדדים היריבים לחדול לאלתר ממעשי האלימות, לפתוח את צירי התנועה ולהתחיל בשיחות לפתרון המשבר. ואילו מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר אתמול כי ממשלת לבנון הכריזה מלחמה על ארגונו. בעקבות המצב, חברת התעופה הלאומית של לבנון, "מידל-איסט איירליינס", הודיעה על ביטול הטיסות היוצאות כדי "להמתין להתפתחויות חיוביות". גורם אופוזיציה אנונימי בלבנון מסר כי המפגינים ימשיכו בפעולתם עד שהממשלה תבטל את החלטותיה נגד חיזבאללה, ובכללן פעולות נגד רשת התקשורת שהארגון מפעיל.


עדכון ראשון: 09:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully