וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל פינה מתנחלים מהריסות שא-נור

פנחס וולף

9.5.2008 / 9:13

המפגינים הגיעו לפנות בוקר ללא אישור ליישוב שפונה והודיעו כי בכוונתם להקימו מחדש. במקביל עשרות הפגינו מדרום לחברון

כ-150 המתנחלים שהגיעו הבוקר (שישי) להריסות היישוב שא-נור שבשומרון, והצהירו כי הם מתכוונים להקימו, פונו בצהריים מהמקום. בין המפגינים היו גם עשר משפחות שפונו מהיישוב במסגרת ההתנתקות. כוח של צה"ל שהגיע למקום הזעיק את המשטרה כדי לפנות את המפגינים השוהים שם ללא אישור. מדובר צה"ל נמסר כי רוב המפגינים התפנו בכוחות עצמם.

לדברי מטה "חומש תחילה" שאירגן את הארוע, "העלייה לשא-נור היא התשובה הנכונה לדרך השחיתות ואובדן הערכים שמציגים ראש הממשלה אהוד אולמרט וחברי ממשלתו".

העלייה לשא-נור נעשתה לפנות בוקר לאחר שאמש התקיימה עצרת בהשתתפות אלפי בני אדם ביישוב המפונה חומש באישור כוחות הביטחון. מטה "חומש תחילה" שיתף פעולה עם העצרת שאורגנה על ידי המועצה האזורית שומרון, אולם בד בבד הכין את העלייה הבלתי חוקית לשא-נור. ביישוב חומש יש נוכחות בלתי חוקית קבועה של יהודים מזה עשרה חודשים.

במקביל, עשרות מתנחלים חסמו הבוקר לתנועת פלסטינים את "צומת הכבשים" מדרום לחברון במחאה על כוונת צה"ל להסיר את המחסום במקום ולפתוח אותו לתנועת פלסטינים. לדברי המתנחלים חידוש תנועת הפלסטינים באזור תביא לחידוש הפיגועים. לטענתם, חששם גובר בעקבות הירצחם של שלושה חיילים ופציעתם של עשרות אחרים בשנים האחרונות. המפגינים פונו על ידי כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully