וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שוטרים נפצעו בעצרת הנכבה בגליל

נתיב נחמני, ניר יהב ופנחס וולף

8.5.2008 / 18:58

מאות צעירים ערבים יידו אבנים וחסמו את כביש שפרעם נצרת בתום עצרת הנכבה. ח"כ ואסל טאהא מבל"ד נפצע מפגיעת אבן בראשו

מאות צעירים ערבים התפרעו אחר הצהרים סמוך למושב ציפורי, חסמו את כביש שפרעם-נצרת ויידו אבנים, חמישה שוטרים נפצעו קל בינהם מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון קורן, ומפקד מרחב העמקים תת ניצב זוהר דביר. בהפגנה נפצע גם חבר הכנסת ואסל טאהא (בל"ד) שנפגע מפגיעת אבן בראשו. המשטרה עצרה לחקירה חמישה חשודים. הכביש נפתח לתנועה.

ההתפרעות החלה לאחר עצרת לציון יום הנכבה שנערכה ברישיון המשטרה. אחת ממארגנות ההפגנה סיפרה לוואלה! חדשות כי ככל הנראה ההתנגשויות נוצרו בגלל חיכוכים בין המפגינים לבין פעילי ימין שהגיעו למקום. לדבריה השוטרים ירו כדורי גומי לעבר המתפרעים. אלפי בני אדם השתתפו בצהרים זו בעצרת בגליל לציון 60 שנה לנכבה הנערכת על חורבות הישוב ספוריה, היכן ששוכן היום הישוב ציפורי. במהלך העצרת קראו המשתתפים קריאות נגד ישראל ביניהן "ציונים החוצה".

בין המשתתפים היו אישי ציבור ערבים, בהם יושב ראש ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, שאוקי חטיב שאמר, כי "הפשע הגדול ביותר במאה ה-20 הוא זה שעשתה ישראל לעם הפלסטיני".

ח"כ ג'מאל זחאלקה אמר בעצרת, כי "יש להחרים את חגיגות ה-60 להקמת ישראל ולהעלות את זכר הנכבה הפלסטינית. הנכבה היא האסון הפלסטיני שהתחיל ב-1948 ולא נפסק עד היום. הגיע הזמן לשים קץ לסבל ליגון ולשפיכות הדמים ולהגיע לשלום צודק. הגיע הזמן לשים קץ לאפרטהייד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully