וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט האוקראיני: להעמיד לדין את האחראים להפלת המטוס הרוסי

16.10.2001 / 19:03

חברי פרלמנט דרשו את העמדתם לדין של שר ההגנה והאחראי על ההגנה האווירית; לטענתם ידעו השניים כבר ביום התאונה כי המטוס נפג מטיל אוקראיני; 78 נוסעים נספו - רובם ישראלים

הפרלמנט האוקראיני דרש היום כי בכירים בצבא יועמדו לדין על שהסתירו את העובדה כי טיל אימונים פגע במטוס הטופולב של "סיביר אירליינס". שר ההגנה, אלכסנדר קוזמוק, ומפקד ההגנה האווירית, ולדימיר טקאצ'יוב, הטעו בכוונה את הציבור בכך שהכחישו כי הצבא יירט בטעות את המטוס מעל לים השחור, וגרם למותם של 78 בני אדם. כך טוענת קבוצה של חברי פרלמנט. מפקד ההגנה האווירית וסגנו הושעו היום מתפקידם.

"על פי המידע שבידינו, קוזמוק וטקאצ'יוב ידעו ביום התאונה כי המטוס נפגע מטיל", טענו חברי הפרלמנט במכתב שהוגש למשרד התובע הכללי. חמישה ימים לאחר התאונה עוד הבטיח קוזמוק לפרלמנט כי זה בלתי אפשרי שטיל מסוג S-200, שנורה במהלך תרגול בחצי האי קרים, הוא שפגע במטוס.

נשיא אוקראינה, לאוניד קוצ'מה, אמר כי יכול להיות שהצבא ייחשב לאחראי לתאונה לאחר שתושלם החקירה הפנימית. עד כה סירב קוצ'מה לקבל את התפטרותו של שר ההגנה.

מטוס הנוסעים הרוסי TU-154 המריא לפני שבועיים מתל אביב לנובוסיבירסק, כשהטיל האוקראיני ננעל עליו לאחר שהחמיץ מטרה אחרת. לא היו ניצולים מבין 78 הנוסעים ואנשי הצוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully