וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שום דבר לא יוכל למלא את מקומו של אבא"

אילן שניג ויהושע בריינר

6.5.2008 / 18:19

יום הזיכרון הממלכתי הוא גם יומם הפרטי של אלפי אלמנות ויתומי חללי מערכות ישראל. "אלה ילדים שחיים יום יום את האובדן"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אילן שניג)

אביהם של ירון, עידו והילה, רב סרן (מיל') עובד יושע, הלך לעולמו לפני כחמש שנים לאחר שלקה בסרטן כשצלל בנחל הקישון במסגרת קורס חובלים במהלך שירותו הצבאי. "אנחנו מרגישים כמו משפחה שכולה לכל דבר", אמר בנו ירון בן ה-17, "אבא נהרג כשהיה בצבא בגלל שטות, טעות אנוש". למרות זאת, לדבריו, הוא איננו כועס על אף אחד. "אי אפשר שלא להאשים את הצבא במוות של אבא אבל בסופו של דבר אני יודע לצערי שדברים כאלה עלולים לקרות".

אחיו עידו בן ה-13 מספר על זיכרון אחד מאביו: "אני לא אשכח כשהייתי בן ארבע אבא היה כל בוקר הולך להתגלח, תמיד אני ואחי הלכנו אחריו והוא היה שם לנו קצף על הפנים וכולנו היינו כאילו מתגלחים יחד".

11 שנים חלפו מאז מותו של סגן אלוף משה מועלם באסון המסוקים ובתו ניצן בת ה-14 עדיין מתגעגעת. בעודה מחזיקה בידיה את תמונת אביה אמרה כי "הזמן הרב לא עושה את שלו. אנחנו מדברים על אבא בבית כל הזמן. אני הייתי קטנה כשזה קרה אבל אמא מעלה זיכרונות והחברים מספרים עליו. אמנם עברו 11 שנים אך זה עדיין קשה, בעיקר באירועים משפחתים. אמא אמנם התחתנה מאז, אך אני יודעת ששום דבר לא יוכל למלא את מקומו של אבא".

מבצע תרומות לייתומי צה"ל

רגע לפני יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל פתח ארגון אלמנות ויתומי צה"ל במבצע איסוף תרומות למען היתומים. "אלה ילדים שעולים לתורה מבלי שאבא שלהם יהיה נוכח", אמרה יו"ר הארגון נאווה שוהם, "ילדים שחיים יום יום את האובדן הקשה ואת המחסור באביהם בדברים הקטנים בבית. אנחנו רוצים שתהיה להם קצת שמחה. הרגעים שהם חוגגים ביחד אירועים הם אלו שעוזרים להם כל כך בצל הטרגדיה הקשה".

מטרת מבצע האיסוף היא ארגון חגיגות בר מצווה משותפות ליתומים בכותל וסיוע בשליחתם למחנות בחו"ל, שם לדברי שוהם משמשים הילדים כ"שגרירים של המדינה". למשלוח תרומה בסך 10 שקלים ניתן לשלוח SMS עם הספרה 10 למספר 2747.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully