וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על מזוז לחשוף החשדות נגד אולמרט"

בעקבות חקירת רה”מ תחת אזהרה, ח”כ פינס קורא ליועץ המשפטי לממשלה לגלות האם אולמרט חשוד בקבלת שוחד

"על היועץ המשפטי לממשלה לבוא לפני הציבור ולהגיד מה קורה", כך אומר היום (שבת) חבר הכנסת אופיר פינס (עבודה) על רקע חקירתו תחת אזהרה של ראש הממשלה אהוד אולמרט אתמול. לדברי פינס, על מזוז לגלות "האם החשדות מוצקים, והאם באמת מדובר בקבלת שוחד, כפי שאחד העיתונים רמז".

בראיון בקול ישראל פינס הסביר, כי "אין לי ספק שיועץ משפטי לממשלה תמיד מאוד זהיר ביחס לחשדות נגד ראש ממשלה. ברגע שיועץ מכריז על חקירה כל כך בהולה תחת צו איסור גורף נגד ראש הממשלה, אין ספק שלא מדובר בעוד חקירה". הוא הדגיש כי "אם החשדות חמורים מאוד והם מובילים לכתב אישום על קבלת שוחד, ראש הממשלה לא יוכל להישאר בתפקידו. שום מפלגה לא תסכים לזה, גם לא קדימה". פינס גם הביע צער על כך ש"אנחנו חוגגים 60 שנה, יום עצמאות, תחת עננה כבדה של חקירת ראש ממשלה".

בתוך כך, גורם אכיפתי בכיר המעורה בחקירתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, אמר אתמוך כי "מצבו של אולמרט חמור ובעייתי". בערוץ 1 דווח, כי לדברי הגורם, "ספק אם אולמרט יוכל להמשיך בתפקידו לאור ממצאי החקירה".

אתמול בבוקר (שישי) חקרו חוקרי היחידה לחקירות הונאה במשטרה תחת אזהרה את אהוד אולמרט במעונו בירושלים. זאת, לאחר שראש הממשלה זומן לחקירה דחופה באישור היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז. הפרקליטות אסרה על כל פרסום אודות סיבת החקירה. ידוע שראש לשכתו לשעבר של ראש הממשלה, שולה זקן, נחקרה השבוע באותה פרשה בה נחקר אולמרט אתמול.

כאשר נודע דבר החקירה תגובות במערכת הפוליטית לחקירתו של אולמרט לא איחרו להגיע. חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) קראה ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז להנחות את אולמרט להשעות את עצמו באופן מיידי. "מאחר שהניסיון מוכיח שראש הממשלה אינו מוכן להסיק מסקנות בעצמנו, על היועץ המשפטי להראות לו את הדרך".

לעומתה, חבר הכנסת ראובן ריבלין (ליכוד) אמר כי : "אסור שמאווים פוליטיים יגלשו לחקירה פלילית של עבודת המשטרה. צריך לתת למשטרה ולחייב אותה למצות את החקירה עד תום ושהיא לא תיעשה על גבי העיתונות". ריבלין הוסיף שעל ראש הממשלה להתפטר בלי קשר לחקירה נגדו, אלא בשל מהלכיו המדיניים.

חשדות בשתי פרשות נוספות

ראש הממשלה נחקר בשתי פרשות נוספות. בפרשת בנק לאומי נחשד אולמרט כי במהלך הפרטת הבנק, כשכיהן כשר התמ"ת בנובמבר 2005, היטה את המכרז לטובת איש העסקים האוסטרלי פרנק לואי. אולמרט לקח חלק פעיל בהפרטה, והביא לשינויים בתנאי המכרז, כולל שינוי שיטת החישוב של מחיר מימוש האופציות שיינתנו במכרז. לפי החשד, נועדו השינויים לסייע ללואי.

לפני כחמישה חודשים המליצה המשטרה שלא להגיש כתב אישום נגד אולמרט בפרשת בנק לאומי. גורמים במשרד מבקר המדינה אמרו אז כי ההמלצה "אינה סוף פסוק", וכי פרקליט המדינה משה לדור יצטרך להביא בחשבון עניינים משפטיים בעניין מעורבותו של אולמרט שלא נכללו בחקירת המשטרה.

בפרשת הבית ברחוב כרמיה חשוד אולמרט כי קיבל הנחה משמעותית ברכישת דירה, בתמורה לזירוז אישורי בנייה חריגים בעיריית ירושלים. לשכתו של אולמרט הכחישה את החשדות.

באוקטובר השנה נחקר אולמרט בפרשת בנק לאומי בביתו בירושלים. צוות חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה, בראשות ראש היחידה תנ"צ שלומי אילון, חקר את ראש הממשלה במשך כארבע שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully