וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לחירשים: להזמין פיצה בלחיצת כפתור

נעמה טלמור

29.4.2008 / 16:33

אגודת החירשים הקימה מרכז תקשורת חדשני, באמצעותו יוכלו החירשים לפנות לכל השירותים באמצעות האינטרנט והסלולרי

לראשונה בישראל, הוקם מרכז תקשורת באמצעותו יכולים החירשים וכבדי השמיעה לפנות לגורמים השונים להם הם נזקקים. התחנה מאפשרת לחירשים ולכבדי השמיעה לפנות למוקדנית היושבת מול המחשב ודוברת בשפת הסימנים, ולבקש ממנה ליצור בעבורם קשר עם גורמים שונים: משרדי ממשלה, תחנת מוניות, חברים שומעים, או אפילו מסעדת טייק אווי או פיצרייה.

משמעות התחנה לאוכלוסיית כבדי השמיעה היא עצמאות. כדי לפנות לגורמים השונים, נאלצו עד כה החירשים להיעזר באדם שלישי שנמצא לידם – שכן, קרוב משפחה או אדם זר. כאשר לא נמצא לידם אדם כזה, הם נאלצו להתמודד לבד עם סיטואציות שבחלקן היו אפילו מסכנות חיים ואשר דרשו התערבות של "מגן דוד אדום", משטרה או מכבי אש. באמצעות התחנה יכול החירש לפנות אל כל אותם הגורמים באמצעות שיחת טלפון בטכנולוגית הדור השלישי – אפילו מהרחוב.

כחצי שנה עובדים באגודת החירשים בישראל על הפרוייקט הייחודי. חברת OOVOO פיתחה את הטכנולוגיה המאפשרת לחרשים לפנות אל האגודה באמצעות הודעות SMS, תקשורת וידאו בדור השלישי, או באמצעות האינטרנט - תוכנת ה-OOVOO - תוכנה מבוססת וידאו לשליחת מסרים מיידיים, באמצעותה החירש יכול לדבר עם המוקדנית בשפת הסימנים און ליין.

מדובר בפיילוט שהוקם על ידי אגודת החרשים. עלויות מרכז התקשורת גבוהות במיוחד, אומרים באגודה, מאחר ויש צורך להחזיק במקום מתורגמניות לשפת הסימנים שדוברות הן עברית והן ורוסית. באגודה טוענים כי למרות פניות חוזרות ונשנות שלהם למשרד הרווחה, עד כה לא נענו בחיוב ולנוכח הצורך הגדל, החליטו באגודה להקים את מרכז התקשורת בעצמם ולהריץ אותו לתקופת ניסיון. בעתיד, קיימת תכנית להרחיב את פעילות המרכז במידה שתתקבל תמיכה ממשלתית שהובטחה, לטענת אגודת החירשים, כבר בשנת 2002.

למעוניינים להעזר בשירות, המרכז פועל בימים א'-ה' בשעות 18:00-08:00
דרכי התקשרות לתחנת התקשורת:
סלולרי דור שלישי וסמס: 0527251507
מייל: Deaf-israel@barak.net.il,
פקס': 037396419
טלפון: 037303355

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully