וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש קבע: שנה וחצי מאסר לח"כ בניזרי

27.4.2008 / 15:03

על הח"כ מש"ס הוטלו גם 8 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי על סך 80 אלף שקל. נקבע כי יש קלון במעשיו והוא מושעה מהכנסת. "מקווה שאזוכה בערכאה עליונה יותר"

בית משפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) 18 חודשי מאסר בפועל ושמונה חודשי מאסר על תנאי על ח"כ שלמה בניזרי (ש"ס), שהורשע בקבלת שוחד. על ח"כ בניזרי הוטל גם קנס קנס כספי בסך 80 אלף שקל. הוא צפוי להתחיל לרצות את עונשו בתוך 45 יום. כמו כן, נקבע כי יש קלון במעשיו של ח"כ בניזרי והוא מושעה אוטומטית מהכנסת. על פטרונו של בניזרי, הרב ראובן אלבז, הוטלו שמונה חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 120 אלף שקל.

בניזרי הגיע לבית המשפט מלווה בבני משפחתו ובפרקליטיו. למקום הגיעו כדי להפגין תמיכה גם יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, חברו לסיעה ח"כ ניסים זאב והרב ראובן אלבז. "לא רציתי רע. לא רציתי הפגנות". אמר בניזרי בבית המשפט. "רציתי משפט הוגן. אני מקווה שבערכאה העליונה יותר אזוכה לחלוטין. אני מאמין בחפותי". אם אכן יערער בניזרי לערכאה עליונה צפוי ביצוע גזר הדין להדחות.

הפרקליטות דרשה מבית המשפט המחוזי בירושלים להטיל על בניזרי שבע שנות מאסר בפועל, קנס כספי משמעותי והטלת קלון."קריאת הכרעת הדין מגלה תמונה עגומה ביותר של שחיתות ציבורית רבת היקף הפרושה על פני שנים רבות", כך כתבו עורכי הדין נורית ליטמן ודני ויטמן בטיעוני הפרקליטות לעונש. "ממצאי הכרעת הדין לא מסתכמים במספר מתני שוחד נפרדים ומוגדרים, אלא באווירה כללית שסבבה את היחסים בין בניזרי לסלע".

ח"כ בניזרי הורשע לפני כחודש בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. על פי פסק הדין, קיבל בניזרי מהקבלן משה סלע מאות אלפי שקלים בתקופת כהונתו כשר הרווחה וכסגן שר הבריאות בתמורה להעברת מידע פנימי מדיונים במשרד הפנים והשפעה על החלטות שירות התעסוקה בנוגע להקצאת מכסות לעובדים זרים. מיד לאחר ההרשעה, הודיע בניזרי כי יערער על פסק הדין, וימשיך להיאבק על חפותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully