וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גירוש ערביי יפו אינו סיבה לחגיגה"

נעמה טלמור

24.4.2008 / 19:30

2 פעילי שמאל נעצרו במהלך הפגנה נגד עצרת בית האצ"ל לציון 60 שנה לכיבוש יפו. "מטרת התהלוכה לעורר מודעות לנרטיב הפלסטיני"

עימותים התנהלו הערב בין המשטרה לפעילי שמאל, שהפגינו מול בית האצ"ל במחאה על טקס לציון 60 שנה לכיבוש יפו. המשטרה עצרה שני מפגינים. לפני ההפגנה קיימו המפגינים תהלוכה שיצאה ממרכז סוזן דלל בתל אביב לכיוון בית האצ"ל, ושבה השתתפו האגודה למען ערביי יפו וכן קבוצות שמאל רדיקליות ובהן "אנרכיסטים נגד הגדר", "זוכרות", "קואליצית נשים לשלום" ו"קואליצית הסטודנטים".

לדברי המשתתפים בתהלוכה, מטרתם הייתה למחות נגד הסיורים שנערכו במקום ביוזמת המרכז למורשת בגין ומוזיאון האצ"ל, כדי לציין את כיבוש יפו בידי האצ"ל, מערכה שהחלה היום לפני 60 שנה.

פעילי השמאל הרדיקלי זועמים על מה שהם מכנים "הצגת הנרטיב בדרך חד צדדית", וטוענים כי יש להעלות את המודעות גם לסבלם של הפלסטינים שנעקרו מבתיהם. "חשבנו שלציין 60 שנה לגירוש הפלסטינים מיפו, בו נרצחו עשרות מהם, אינה סיבה טובה לחגיגה", אמרה לוואלה! חדשות יאנה קנפובה מקואליצית נשים לשלום וממארגנות התהלוכה. לדבריה, "כולנו צריכים לתת את הדעת על הנארטיבים השונים של מה שקרה, ומטרת התהלוכה היא לעורר את מודעות הציבור לנארטיב הפלסטיני".

"מתוך 80 אלף נשארו רק 3,000"

בתגובה על טענות פעילי השמאל מסר ראש מרכז מורשת בגין הרצל מקוב, כי "לפני 60 שנה התרחש מאורע היסטורי ואנחנו מציינים אותו. אנחנו לא מתביישים בו, להיפך – אנחנו גאים בו. אבל האירוע אינו חגיגה, ודאי לא שמחה לאיד לסבלם של התושבים הערבים, שלמיטב ידיעתי לא גורשו אלא ברחו".

בסיור בן השעה וחצי, שהכינו המרכז למורשת בגין ומוזיאון האצ"ל עבור המעוניינים, ניתן היה לפגוש את אחד ממפקדי האצ"ל יוסי נחמיאס שסיפר אודות הקרבות שהתרחשו. "מתוך כ-80 אלף ערבים שהתגוררו ביפו נשארו לאחר הקרבות כ-3,000. רצינו להעלות אותם על משאיות ולשלח גם אותם, אבל בגין אמר 'לא!', הם ישארו פה ויחיו איתנו בשלום", סיפר נחמיאס והוסיף כי "לדאבוננו הרב עכשיו הם כבר 30 אלף, יש הרבה בעיות, ואין מה לעשות כי הם אזרחים ישראלים".

בטקס שיערך הערב בשעה 19:30 לציון המערכה הקשה והשנויה במחלוקת של האצ"ל על יפו במלחמת השחרור ישתתפו פרט לוותיקי האצ"ל גם שר הביטחון לשעבר פרופ' משה ארנס, ותיקי אצ"ל, האלוף במילואים יעקב עמידרור והרב הראשי לתל אביב יפו ישראל לאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully