וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השינוי האקלימי יצית מלחמת עולם שלישית"

טלי גולדשטין

24.4.2008 / 16:10

מחקר חדש מגלה כי כדי להימנע מאסון, יש להגדיל את ההשקעה בחקר ההתחממות הגלובלית פי 10 לעומת הסכום שהושקע עד כה

"השינוי האקלימי עלול לעורר עימותים גלובליים גדולים כמלחמת עולם ושיימשכו מאות שנים, אלא אם כן נתחיל לשלוט בבעיה", כך הזהיר היום (חמישי) מכון "רויאל יונייטד סרוויסס" לחקר ביטחון לאומי. העיתון "טלגרף" הבריטי מדווח כי, להערכת המכון, יש להגדיל את ההשקעה בחקר ההתחממות הגלובלית פי 10 לעומת הסכום שהושקע בתוכנית החלל "אפולו", על מנת שכדור הארץ יצליח להתחמק מההשפעות ההרסניות של שינויי הטמפרטורה.

עם זאת, תגובת העולם לאיומים שמציב השינוי האקלימי, כגון עליית פני הים ונדידת עמים, היא "איטית ובלתי מתאימה". זאת מאחר ומדינות העולם לא מצליחות להכין עצמן לתרחיש הגרוע מכל. "אנו מתכוננים למכונית תופת ולא להתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר", אמר ניק מביי, מחבר הדו"ח. לדברי מביי, מנכ"ל הארגון לאיכות הסביבה E3G, הכלכלות המובילות צריכות להתכונן למה שעלול להתרחש במידה והשינוי האקלימי יהיה אכן כה קיצוני כפי שהמדענים חוזים.

עוד ציין מביי, כי ההשקעה במחקר להפקת אנרגיה קטנה פי 10 לעומת 20 מיליארד הדולרים בשנה שהושקעו בתוכנית "אפולו". אלא אם כן סכומים דומים יושקעו במאבק בשינוי האקלימי, העולם מסתכן בכך שייתפס בלתי מוכן אם קצב ההתחממות והעלייה בגובה פני הים יואץ.

גם אם התרחיש הגרוע מכל לא יתגשם, המחקר עדיין הכרחי מאחר ופיתוח טכנולוגי של אנרגיה גרעינית, דלקים אורגניים ואנרגיה מתחדשת הם צורך דחוף בכל מקרה, אמר מביי. המחקר מעלה גם נקודה נוספת. "השינוי האקלימי יאלץ אותנו לשינוי מחשבה קיצוני לגבי הדרך בה אנו מזהים ומבטיחים את האינטרסים הלאומיים שלנו. לדוגמה, נאלץ להסתמך יותר על שיתוף פעולה הדוק עם צרכניות אנרגיה גדולות כגון סין על מנת לפתח ולהשתמש בטכנולוגיות חדשות לפיתוח אנרגיה. זאת לעומת התלות הנוכחית במדינות יצרניות נפט כגון עירק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully